Fortuna Grönkulla

Tänk att min "lilla" fyra åring har genomfört en LA med godkända resultat!!! 
Hon smyg startade ju med en LB i Oskarshamn första helgen i juni, även den med godkända resultat, men jag trodde nog inte hon skulle imponera så mycket som hon gjorde i helgen iaf, särskilt inte i maratonet och precisionen!!! 
Allt känns så otroligt lätt med henne och det har de gjort sen dag ett... Så nu väntar ett långt och välförtjänt "sommarlov"! På måndag nästa vecka blir det bete för hennes och Wellas del i cirka åtta veckor! 

Även skorna är borta... Så de blir verkligen sommarlov! Annars va de ju frestande att ta med henne också till Gbg, men nu håller vi oss till planen! I höst väntar lite hopp och dressyr tävlingar ev ngt inomhus maraton! Annars kommer fokus ligga på att stärka upp ryggen och förbättra konditionen, så de kommer bli åtskilliga timmar i backarna runt om!

I helgen gjorde hon inte bara fantastiska resultat sett till sin ålder och förmåga utan hon uppför sig också exemplariskt! Hon är lugn och trevlig att ha med sig och framför allt är hon alltid glad! Som jag skrev i förra inlägget förväntade jag mig en trött häst i presicionen men nä... Hon klipper i och gör de man ber om och lite till, oavsett! Därför tror jag denna vila verkligen behövs... Samma sak i maratonet, hon visade inte alls att hon va trött förrän vi tog ifrån henne, då sänkte hon huvudet precis som hon tänkte nu behöver ja inte jobba mer! Hon äter och dricker bra, helt enkelt en toppen häst att ha med sig! Så nu längtar vi allt lite tills nästa säsong också... Men först ska vi göra klart denna med förhoppningsvis ännu lite bättre resultat med Aragon! 

Kram
Mikaela <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0