Mot Eskilstuna

Nu är vi äntligen på väg mot Eskilstuna för ännu ett kör meeting! Denna gången har vi Eva med oss, jag kan iaf va helt trygg med att mina hästar kommer glänsa som de stjärnor de är!!! Känns skönt att ha en rutinerad hästskötare med sig när vi tävlar dubbla ekipage, hon påstår dock att hon inte kan sela, de kommer hon kunna efter denna helgen ;0) hon vet de bara inte själv ännu! 

Fortuna startar vid nio imon, hon går LA, Aragon går MSV denna helgen och startar framåt fyra! 
Ska passa på att köra honom lite på området efter Fortunas start, han kan ju bli lite spänd så då är det alltid skönt att ta ut honom en stund så han får se sig omkring!

Det ska som vanligt bli väldigt kul att tävla och jag är ju lite extra förtjust i tre dagars, så man verkligen har tid för varje gren! 
Förutsättningarna för hästarna är ju väldigt olika, Fortuna gör sin första start på ett meeting och här ska vi bara ge henne en bra start och ett sug i maraton hindrena! Utan några som helst krav!!!

För Aragons del hade jag väl bågen spänd rätt högt, men även här tonar vi ner lite, han har varit väldigt spänd de sista... Men efter bett byte och lite justeringar känns han nu riktigt fin... Så jag kommer förmodligen köra dressyren på vanligt träns bett! Det har både sina för- och nackdelar! 
Utvärdera det valet får jag väl göra imon, håll tummarna för oss! 

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0