Tävlings helg

Nu stundar ännu en helg fylld med tävling!!! Känns som det har varit fullt upp den senaste tiden men jag älskar det så jag klagar inte... 
På lördag åker vi till Bråas med Wella och Aragon för dressyr tävling, Wella och Felicia ska vara med i LC:1 och Emilia och Aragon rider LB och LA. Det är ju lag finalen för tjejerna ifrån vetlanda, ska bli spännande och se hur de hävdar sig mot dessa lag!

På söndag blir det sele och vagn istället... Fortunas första körtävling, en LB i Oskarshamn! 
Ska bli så kul, det är till och med så jag längtar efter att få packa och fixa! 

Äntligen börjar hon bli stor, eller iaf vuxen, tänk att det var ca fyra år sedan jag såg henne för första gången och blev kär!!!! 
Och nu ska vi ut och tävla, verkligen jätte kul och spännande! 

Så i veckan har det varit full aktivitet på hästarna, rida, köra, packa, tvätta, tänka och förbereda! 
Nästa vecka får Wella åka på kollo till skurebo (Hem till Felicia och Emilia) för nästan två veckors "rump" träning i alla backarna där! ;0) så jag förväntar mig en mycket välmusklad häst när vi kommer hem!
Vi åker nämligen till Skåne med Aragon och Fortuna nästa fredag för en LA tävling för Aragon. 
Ska bli riktigt kul att komma ut på årets första meeting och tänk att vi är hela 25 startande i LA klassen! Jag tror absolut att kör Sverige är på fram marsch igen! 
Vi hyser som "vanligt" in oss på Hotell Grönkulla!!! Där Fortuna får njuta av en lugn helg... 
Jag och hästarna stannar sedan kvar där nere veckan innan midsommar, för att sedan träna för Tonnie och Rudolf hela midsommar helgen! Så en veckas semester i Skåne väntar för mig och hästarna som jag längtat efter detta! 

Känns som detta har varit en mil stolpe att se fram emot under hela vårens jobbighter med flytt osv! Sonny får åka hem och jobba några dagar innan han kommer ner och firar/tränar under midsommar med oss igen...

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0