Tre pass

I helgen blev det tre pass för mig och Aragon, ett varje dag lör, sön och mån! Väldigt skönt upplägg som gav mig tid att hinna titta på de andra och "umgås" lite mer!

I lördags jobbade vi mycket på böjningen, ställningen så som den ska vara i dressyren eller böja för att stretcha hals och nacke. 
Vi jobbade även på var Aragon ska ha sin näsa, att jag ska kunna bestämma om den ska vara hög, låg eller mittemellan! I dags läget har vi svårt med den låga positionen, att plocka upp honom i formen är inga som helst problem, så lång och låg är de vi ska träna på, för att sträcka ut ryggen och bygga på halsmuskeln! Detta passet blev mycket basic, varv byten, tempo växlingar osv. Kändes skönt att så väldigt mycket har förbättrats sen i december! Nu börjar jag äntligen kunna koncentrera mig på hur jag ska köra istället för vad han gör.

Söndagens pass ägnades åt mycket galopp, ökning och samling i korta etapper för att göra det kul och spännande och på detta sättet leka med hans förmåga att korta och länga sig! 
Det märks också att jag börjar hitta min egen körning mycket mer nu, Tonnie tyckte att jag ibland la vikt vid väldigt små saker som blev fel eller va mindre bra... Dvs att jag just nu känner av även när det blir små missar och nyanser som inte är helt perfekta!

I måndags körde jag för Rudolf, vi tränade vidare på allt de vi tränat på under de andra dagarna samtidigt som vi tränade en del på halter och ryggning! Något som han gör väldigt bra med giggen! 
Det känns verkligen som han trivs med den, det rullar lätt och är stadigt! 

Jag är otroligt nöjd med mina pass och det känns som vi har en bra plan och är på helt rätt väg! Och jag är otroligt nöjd och glad över att jag har Tonnie och Rudolf till så mycket hjälp! Nästa träning är den 25-26 april, då ska vi träna alla tre momenten! 
Det är så att jag redan längtar dit! Men som tur är går ju tiden fort när man har roligt, så vi kommer så klart snart att vara där!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0