29 augusti

Jag känner att det har varit lite dåligt med information om hur läget är just nu hos oss, men jag har ju haft så mycket annat roligt att skriva om.

Förra tisdagen tillbringade jag, Josefin och Linda (Hannibals ägare) mer eller mindra hela dagen i stallet och vilken toppen dag sen, solen strålade och vi "smidde" massa planer inför framtiden.
Dockan fick komma ut på en rejäl travrunda, som avslutades med Linda i tömmarna. Sedan var det dax för Hannibal återigen blev det körningn med rockarden på banan och han sköter sig lysande. Nästa gång blir det nog till att sätta fast honom och köra på riktigt.
Isa tog vi en tur neråt sommarstugorna med, Linda fick köra hela vägen ;0) och efter lite skäll från mig om att sträcka tömmarna och mer tempo blev körningen riktigt bra och Linda pratade något om att kidnappa Isa och stoppa in henne i bagaget... Är hon försvunnen vet jag vart jag ska leta iaf!
Dagen avslutades med en middag på Mc Donalds innan Linda återigen for mot Varberg.

Hannibal har fått vila medan jag var i Skövde, nyttigt och välbehövligt tror jag för att kunna smälta alla nya intryck han har fått.
Isa har jobbat på med Josefin ute i skogen och vi tycker hon känns fin och pigg i alla fyra benen. Veterinären ska titta på henne en dag när vi longerar för att kunna utesluta alla orosmoment, om hon är fin då får vi börja jobba som vanligt. Nästa vecka ska vi även försöka få till ett ultra ljud för att se om det finns någon liten krabat där inne.

Det tråkiga i det hela är att Wella är dålig. Hon ömmar något fruktansvärt i hela bakdelen, korset och ner på "skinkorna" fam F upptäckte de igår när de skulle klappa henne på bakdelen, hon sätter sig nästan så ont har hon. Hon har även feber men är inte hängig utan pigg och vaken med god aptit.
Igår var hon inte svullen men det var hon idag... Sytomen är konstiga och diffusa någon som varit med om något liknande!?!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0