Dalarna

Den 3-4 september sticker jag och Elin på en liten "road-trip" till Dalarna, närmare bestämt till Äppelbo för att hälsa på Allman och Pia H...
Det ska bli så jätte roligt att se denna hingst som alla pratar så varmt om.
Tanken är sedan om vi "tycker om varandra" att han följer med oss ner igen och blir "smålänning" i till att börja med ett år framöver.
Jag ska försöka få ut honom på tävlingsbanorna i körning och eventuellt blir det även lite dressyr, vi får se. Just nu känns det som det är mycket häst, men jag känner att jag vill göra denna satsning här och nu, tar jag inte chansen att få förvalta denna hingst så ångrar jag mig nog sen.
Med tre tilltänkta tävlingsindivider i stallet vore det väl sjutton om jag inte kunde komma ut på fler tävlingar än 1 så som det varit de senaste åren... Det suger i tävlings-tarmen varje helg när jag följer alla andras resultat på facebook och hemsidor!

Sen hade jag inte kunnat göra detta om inte min underbara sambo hade stöttat mig, han vet att det kommer bli mycket häst framöver men han säger att det är ok ;0) så jag får väl helt enkelt lita på honom... Och bita mig i tungan när jag är nära att säga något om alla hans golfrundor. Ge och ta heter det väl!

Åter till Allman, han kommer stå i en hörnbox nere i de lilla stallet, där blir det lugnt och skönt för honom. Vi kommer även göra så att han kommer ha en hage utanför stallet så behöver man inte leda honom förbi varken några boxar eller hagar och han har koll på läget från sin hage... Både över stall, hagar och ridbana!

Behöver jag säga att jag helst av allt skulle vilja åka upp nu!?!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Christina

Hoppas och tror att detta kommer att bli riktigt bra! Allman är en jättefin hingst med stor kapacitet! Lycka till Mikaela:D!

2011-08-26 @ 20:14:51
URL: http://stuterirubin.blogg.se/
Postat av: ewao

De tilllltänkta Tävlingsindividerna skulle nog vilja ha massage

2011-08-26 @ 22:24:58
Postat av: Elin

Det ska bli så himla roligt att komma iväg igen...

SÅ länge sen sist! Hoppas ni faller för varandra så att det blir många tävlingar ja kan följa me på...

2011-08-27 @ 23:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0