Nyheter

Nu känns det som jag har massa nyheter att berätta... Men först vill jag börja med att be om ursäkt för att "Dag för dag" inläggen inte kom upp under helgen måste blivit ngt fel, ni får hålla tillgodo och kika in här fler gånger under dagen så kommer det allt eftersom! Det kommer nog "poppa" upp 2-3 inlägg till här idag.

Vi kan börja med en av de största nyheterna, Isa är hemma och är färdigbetäckt. Nu börjar en lång väntan och vi får hålla tummarna så de blir blåa att det finns ett litet liv där inne. Jag jobbar tyvärr idag så Josefin får "äran" att ta ut Isa på en tur blir en lugn igångsättning med mycket skritt nu... Kan tänka mig att damen kommer var tok-pigg hon har ju vilat ända sedan den 12 juni men nu har vi ingen brådska och inga direkta mål så nu tar vi en lugn och fin igångsättning mest för att Isa ska ha något att göra.

Dockan har tagit de lugnt nu under helgen när vi var borta, hon är fortfarande rejält svullen på ganachen, veterinären i stallet kollade på den i helgen och även hon var lite förbryllad... 
Då Dockan bryr sig inte nämnvärt om man tar på den, den är varm och svullen men hon har ingen feber eller dålig i övrigt. Vi funderade på om det kunde va tänderna på något vis men veterinären säger att det sitter för högt upp för att vara tänderna... Så det är bara att avvakta och se.
Annars ligger fokus för Dockan och Wella nu på att träna inför premieringen i Norra Ljunga den 20 augusti, ska bli spännande då jag aldrig har gjort något sådant innan, har visat på utställning och det är väl nästan samma sak.
I torsdags kväll hade de fin besök av Anna-Lena (New forest och kör vän) i hagen, blev massa prat om hästar i allmänhet och körning i synnerhet. Att sedan Wella fick beröm för hur hon såg ut gjorde inte saken sämre...

Imorgon börjar vi så smått flytta ner i "lilla" stallet ska börja flytta ner saker i sadelkammaren och organisera lite, ska ta lite bilder imon så ni får se hur de blir. Ska bli så kul jag längtar och har funderat mycket på hur vi ska organisera för att det ska bli som bäst.

Nästa stora nyhet är att v.32 kommer det en ny häst till oss, Gulmåras Hannibal en 2,5 årig valack som ska köras in. Ska bli spännande att jobba med något nytt plus att det blir kul att ha något mer att jobba lite "effektivt" med under en period nu när mina damer går på halvfart.

Vi passade även på att göra ett "Stuteri-besök" när vi var i Halmstad i helgen, hälsade på Fam Nord på Stuteri Rubin det var verkligen jätte trevligt att träffas på "riktigt" och inte bara skriva på internet... Vi fick en guidad visning bland alla deras fantastiskt fina hästar, det är verkligen ett stuteri med ett gäng "guld-hästar" i dubbel bemärkelse.
Höjgaardens Java fastnade dock lite extra både hos mig och Andreas ett jätte vackert och feminint 2,5 årigt sto som var lite tillbaka dragen men som när hon insett att vi faktiskt var riktigt trevliga blev kliad ett antal gånger av både mig och Andreas... Pratades om att hon eventuellt skulle säljas senare då kanske man skulle be om första tjing ;0)

Det blev en lång uppdatering idag men jag hade ju så mycket att berätta hoppas ni orkade läsa allt...

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: annette

hej.

namnet hannibal just det! så va namnet på din morfars nordsvensk som jag red,vad hette den adina red?? underbara hästar!

2011-08-01 @ 12:58:07
URL: http://www.lugnochharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0