Dag 13 - Om jag skulle vara tvungen att byta häst med nån skulle jag välja

Detta var en svår rubrik... För att byta häst med någon så måste man känna hästen rätt bra! Man kan ju inte bara byta, de flesta hästar tar tid innan man lär känna och hitta knapparna på... Så jag är rätt nöjd med dem jag har, hade jag däremot fått byta tillbaka Isa som hon var innan skadorna kom hade jag mer än gärna gjort det! Isa 2008 då var vi på topp!!!

Kan väl ta och berätta hur läget är nu istället, igår longerade jag Dockan på banan och Wella fick följa med! Wella for runt som en liten tok, bockade och sparkade. Jag måste säga att jag är otroligt nöjd över hur hon rör sig, traven ser riktigt bra ut, ska försöka få med mig någon och se om vi kan filma lite med telefonen så ni får se...
I måndags körde jag och Josefin Dockan vi körde ända ut till Store Ö och vände, skön tur i kvälls solen, med en häst som var riktigt lycklig över att få trava på... Den rundan är rätt bra trots att man får "vända" den e rätt plan och hästarna kan verkligen få trava en rejäl bit. Wella fick va hemma själv igen och denna gången verkar de som hon stått på alla fyra hela tiden, bra!
Dockan däremot har nog fått något bett, rejält svullen på höger ganasch, skulle tro att det är ett insektsbett för hon är bara lokalt varm och bryr sig inte jätte mycket om man tar där, ingen feber heller...

På "Isa-fronten" går de bra, hon är betäckt och snart får hon nog komma hem... Dock ska vi på utflykt över helgen så hon får nog stanna till söndag kväll.
Imorgon blir det Liseberg och sen beger vi oss mot Halmstad igen, på lördagen väntar besök hos fam Nord på "Stuteri Rubin" ska bli jätte kul att se hur de har de och se deras fina hästar live.
Men glöm inte och kika in här för "dag för dag" inläggen kommer "poppa" även när jag är borta.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0