Bra dag

Den första av fyra lediga dagar blev mycket bra... Började med sovmorgon, dvs hästarna fick mat och jag gick och la mig en timme till. Har nog hänt en gång innan sen ja flyttade ut men idag va ja grymt trött! Sen blev de massa fix inne, dammsugit och plockat lite.

Eftermiddagen spenderades i stallet, Allman fick sig en tur på en timme. Vet inte om man ska kalla de skritt runda för skritt stegen va inte många... Mest taktande, hoppande och studsande! Om han inte fick jogga på i trav då va han nöjd... Han hade förmodligen varit ännu nöjdare om vi galopperat ;0)
Men jag gillar pigga och glada hästar!

När vi sedan var hemma blev de klippning av manen och en rejäl rykt! Små brudarna fick även de komma ut på stallgången och bli ompysslade, borstning och klippning stod på deras schema!
Imorgon kommer hovslagaren igen så då ska alla få fina hovar, så då blir det mer stallpyssel. Lägger in en bild från när jag lämnade stallet ikväll...

Kvällen avslutades med kvällsmat och prat med min kära mor som sover här inatt!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Anna Rubin

Vilket fint stall! Ser mysigt ut! Längtar tills mitt eget är klart :)

2012-01-18 @ 07:51:32
URL: http://annarubin.blogg.se/?tmp=27081924

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0