Oro och ansvar

Att ha hästar är inte alltid guld och  gröna skogar... Det vet de flesta som har häst!!! Idag har varit en jobbig dag...

Jag VET att det kunde varit mycket värre men i alla fall, att ha en gnagande orosklump i magen är inte kul!
Idag på morgonen va inte Fortuna sitt vanliga jag, gick efter de andra och stretade emot på väg till hagen... När ja släppte de andra stod hon bara kvar, inget sug efter maten! Då tänkte jag inte så mycket på de...
Men när ja skulle åka från jobbet stod hon en bit bort, skrapade i marken och såg olycklig ut. Kolik känningar?!? Men hon lyssnade och hade koll på de andra hästarna...
Vad gör man när man ska jobba 11 timmar... Jo, man ringer mamma, ber henne åka ut en timme senare, får rapport om att hon nu tuggat i höet men är loj... 
Snälla mamma stannar kvar någon timme till, hon äter och dricker också, skönt!!!

Sedan va de bara och "rapportera" över detta till Tilde... Och ikväll va hon sitt vanliga glada jag igen!!! 
Min teori är att hon ätit för mycket snö/kallt gräs i den nya hagen igår, såg att det var mycket "skrapat" i den på morgonen!

Inte kul och lämna en häst när de inte ser pigga ut. Samtidigt såg jag att det inte var allvarligt... Ännu! 
Men det kunde blivit, därför andra snälla människor ställer upp!!!
Hoppas det var en tillfällighet och att hon håller sig pigg nu! 

Men ändå... Alla dessa tankar som dyker upp! Finns det något som heter VAH (vård av sjuk häst ;))

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0