Gammalt och Nytt

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här på bloggen, får sammanfatta lite i korthet. Tisdag till fredag gick både Dockan och Isa lite blandad körning och ridning på banan och i skogen.

Jag har ju spenderat helgen i O-hamn och det var som vanligt en toppen helg! Jag är så glad att jag fått chansen att träna där nere, de helgerna är guld värda. Det var ju första gången jag hade med mig Dockan, kan säga fjärilarna var många inför första passet. Dels vet jag att hon kan vara rätt "besvärlig" och sen har inte "körsjälvförtroendet" varit på topp på sistone. Det började inte så bra, Dockan blev rädd för pisken och hoppade över en lina, efter den incidenten gick dock allt spikrakt uppåt.
Första passet på lördagen lossade vi henne i sidorna och körde mycket "bas" övningar, så nu vet jag vad jag måste tänka på och hur jag ska lossa henne när hon ligger på i en töm. Andra passet på lördagen ägnade vi åt presicions körning, med mjuka svängar och enkla övergångar för att behålla det fantastiska lugn som infunnit sig i den svarta damen!
Söndagen ägnade vi åt programkörning och det kan väl sammanfattas med ett ord, UNDERBART! Plötsligt var det "lätt" att köra häst igen och fantastiskt roligt, hade jag inte haft öron hade nog leendet gått runt hela huvudet efter de programmet. C älskade Dockan, han tyckte vi skulle göra abort (skämt) och satsa på tävlingskarriären. Men får hon bara vara hel och frisk så hoppas vi på comeback 2012!!!  I morgon ska vi ut och försöka komma ihåg alla viktiga instruktioner och försöka hänga kvar vid denna lätta körningen.

Isa och Jennifer var ju i Braås och tävlade i söndags. Resultatet blev två dubbel nollor i LB (90cm) så nu är två SM kval klara, skönt! Man kan väl dock erkänna att de hade lite stolpe ut då de var första untanför placering i båda klasserna. Behöver jag förklara hur glad jag var över "mina" små hästar denna söndag?
Men glädje är farligt känns det som (iaf för mig jag får inte vara "för" glad), när jag skulle hämta hästarna i hagen på kvällen kom Isa hoppande på tre ben, jag har aldrig sett en så halt häst innan. Hon hade vridit skon på sned och fått tåkappan in i hoven. Så nu är det boxvila till fredag med jodopaxomslag, hon är fortfarande halt men blir i alla fall bättre och bättre så vi hoppas att det inte blir värre.

Om Isas hov fortsätter förbättra sig så åker hon till skåne på söndag, jag ska byta häst med Stuteri Grönkulla ett tag, jag ska köra deras Etna och de tar hand om Isa så länge. Den senaste tiden har det kännts som Isa varit väldigt trött på mig, då jag har höga krav hela tiden tror jag att hon kanske blivit lite trött på mig. Så nu får vi båda ett break ifrån varandra och jag hoppas på att detta blir en nytädning för oss båda. Bättre ställe tror jag inte hon kan hamna på, så jag känner mig mycket trygg med detta.

    

Två väldigt olika hästar men ändå så lika, båda ston med mycket humör! Men har man dem med sig då gör de allt för mig!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Anette Holmgren

Vi håller tummarna för fortsatt tillfrisknande, lilla kusin Molly är eld och lågor, tror att hon kommer att flyga hit efter skolan på måndag...

2010-09-14 @ 20:29:24
URL: http://www.gronkulla.com
Postat av: Mikaela

Oj oj oj är det någon som längtar så efter Isa det gillar vi! Idag va hon inte halt så förhoppningsvis blir det sko på för hennes del på fredag och sen ska det ju inte vara någon fara...

2010-09-15 @ 14:04:05
Postat av: Elin Holmgren

Jag längtar också och hoppas att du kommer tycka om Etna, den lilla mysiga hästen! =)

2010-09-15 @ 16:22:55
Postat av: Efwa

Det blir skitbra lösning på ett "problem", det är ju inte fy skam att ha Isa hos Grönkulla som tar så väl hand om sina och andras hästar.



2010-09-15 @ 17:49:41
URL: http://purity.webblogg.se/
Postat av: Mikaela R

Jag tror detta blir en toppen lösning för oss alla :0) Jag HOPPAS det iaf!!! Isa får komma bort från mig och mina krav, kanske agera kör prinsessa på Bollerup.

Etna ska vi nog kunna slussa in väl mellan skaklarna i maratonvagnen oxå. /Mikaela

2010-09-16 @ 12:33:35
URL: http://teammr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0