Skogsturer

Nu har Etna och jag hunnit med två skogs turer, en i onsdags och en idag. Hon är väldigt pigg och glad, hon gillar verkligen att var i centrum och få all uppmärsamhet. Det har blivit två väldigt lugna turer, Etna har inga skor nu, men på fredag kommer Niclas och lägger på nya så då kan de bli lite mer turer med lite högre tempo.
Jag tror dock att fröken är nöjd med att strosa runt och träna lite lydnad, hon har ju även fullt upp med att hålla ordning på benen bland stenar och rötter här i våra småländska skogar, även backarna är jobbiga, så det har varit en svettig och trött häst som kommit in i stallet efter våra små turer.
På måndag får vi nog plocka fram klippmaskinen också, hon har väldigt mycket och tjock päls så den ska vi avlägsna, vet inte riktigt vad det blir för klippning ännu men det lutar åt att jag klipper hela halsen och bogarna. Det är ju där hon svettas mest! Så lämnar vi resten av kroppen orörd.

Igår fick vi även byta hagkompisar då det inte alls fungerade med Dockan och Daimond, de va alldeles för dominanta och bestämda mot stackars Etna som blev vallad och flyttad hela tiden. Så nu går hon med Shakira istället, de verkar trivas väldigt bra ihop, båda är väldigt lugna och förnöjda hästar, idag när jag hämtade henne i hagen gick de och betade ihop. Tilläggas bör att Etna nu hamnade i "svälthagen" med flera kullar och sluttning i hela hagen, borde passa henne tycker jag. Gratis träning även i hagen!

Imon tänkte jag köra båda hästarna först Etna och sen Dockan, Etna får vi ta med rockarden några gånger, innan de blir debut med maratonvagnen, så jag lär känna henne lite.
Dockan har jag tyvärr inte hunnit köra något innan den här veckan. Jag har börjat på nytt jobb denna veckan på handikappsomsorgens kontor, min främsta uppgift är att göra scheman men jag kommer göra allt möjligt som finns att göra på ett kontor och vad cheferna behöver hjälp med, alltid spännande med nya utmaningar.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Anette Holmgren

Lycka till med nya jobbet!! Krama om min lilla häst, så gott att hon sköter sig, ser fram emot körrapport!! //Anette och Johnny

2010-09-24 @ 20:02:47
URL: http://www.gronkulla.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0