Broddtramp

I onsdags när Jennifer hoppade fick ju Isa ett litet brodd tramp, hon va helt obekymrad över det under träningen, vi märkte det inte förrän vi skulle borsta av och fixa iordning henne. I torsdags märktes ingenting, ingen värme ingen svullnad, Josefin hade inte heller märkt något igår.
Men idag på morgonen när jag kom till stallet var hon jätte tjock i benet, dock inte varm eller någon puls. Eftersom jag och Andreas hade bestämt att vi skulle åka till Jönköping för att handla var planen att longera henne på morgonen, det gjorde jag och då var hon ohalt och svullnaden hade gått ner när hon fick röra på sig, då fick hon gå ut i hagen som vanligt.

Nu på kvällen var hon dock lite "halt", hon nickar lite när hon travar men är väldigt pigg och glad så jag tror inte det bekyrar henne något vidare, bra att man har en sambo som kan springa med hästar... Så ikväll blev det jodopax omslag och stallbandage på båda frambenen. Jag åker ut i morgon bitti och tittar till henne, skrev på hennes tavla att hon inte skulle gå ut, får se hur hon är. Annars är ju nästan det bästa för dem att röra på sig om de har sår för står de inne blir det oftast bara värre med svullnader osv. Vi får hoppas att hon repar sig snabbt, nu när hon varit så fin att jobba med.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: josephine - junior med satsning mot sin dröm

Ååå stackars isa ! :(

2011-02-28 @ 18:37:56
URL: http://josephinetjernlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0