Packa upp

Igår var man tvungen att ta tag i baksidan av tävlandet, putsa, tvätta vagnen och packa upp allt igen! Men till skillnad från när jag packade allt så hade jag nu sällskap i stallet, Josefin kom och hjälpte mig. Så vi putsade hela selen, tvättade vagnen och fixade massa andra saker också.

Sen blev det en tur upp i hagen för att mysa med Dockan och Wella, de sover ute på nätterna nu (fast inatt kanske de får komma in, de varnar för kraftig åska) man märker att de uppskattar samvaron med oss människor och kommer gärna fram för att bli klappade och kliade, nu dröjer det inte länge innan jag tänkte att Dockan skulle börja få jobba så smått igen.
Blev en tur ut till Isa oxå för att klappa om henne och kolla så benen var torra och kalla. Hon brukar inte bli påverkad av att gå maraton men man får ju ändå hålla koll på benen hon börjar tyvärr bli äldre.

På kvällen gick mamma och jag ut till stallet, för att kolla hästarna på betet och släppa in Isa. Det var verkligen skönt att komma ut och gå och ännu bättre hade de varit om jag hade sluppit lunka hem med mini steg sista biten. Blåsor på hela fötterna, förmodligen av värmen, ingen hit alls.
Jag ska försöka stoppa fötterna i ridskorna och ge mig ut på en skritt tur i värmen och hoppas på att jag hinner hem innan åskovädret sätter igång!

Skriver mer senare ikväll, kommer även en bildbomb då, från Flyinge så håll utkik!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0