Maraton

Tänkte ni skulle få ett inlägg om känslan i maraton körningen också... Ikväll kommer sedan en summering av helgen och förmodligen också en jätte spännande nyhet!!! :) så ni får hålla koll...

Alle startade ju först i maratonet, bytte plats på dem eftersom My och Fanny så klart ville se Dockan och de skulle ju ha Dockan klar när Alle kom i mål...
Utan deras hjälp hade aldrig söndagen fungerat! De hade henne selad och klar när vi kom i mål, sedan skrittade de Alle duschade, kylde, shamponerade och matade honom! Super bra jobbat!

Sträckorna va inga som helst problem med honom, många upplevde skritt sträckan som tung?! Jag kan inte klaga när jag har en häst som skrittar i mål med över en minut tillgodo...
Pausen var väl ingen paus för oss, jag hade en häst som for omkring o va så laddad att "paus funktionären" undrade om han va unghäst?! Nä, svarar Jeppe han är 18 år!!!
Äntligen ut i hindrena, som jag har längtat efter detta! Det var över ett år sedan sen sist...
Allmans första maraton och som han gör det, alla hindrena flöt bra ska man välja ut en favorit blir det hinder två där satte vi allting!!!
Även i mål var han pigg och glad...

Så var det dax för Dockan, hade väl en paus på 20min mellan dem så hann få i mig en banan och dricka lite.
Inte heller Dockan hade några problem med sträckorna och hon "pausade" faktiskt i pausen! Skönt!
Förutom ett litet stopp i hinder ett så flöt allt jätte bra med henne och det häftigaste med henne är att hon har en enorm förmåga att växla upp i galoppen... Hon är tex otroligt snabb ut ur hindrena, två smackningar och hon flyger iväg!

Är så otroligt glad över att hästarna va så pigga och fräscha!!! Ett kvitto på att man tränar på rätt sätt...
Ja, resultaten fick ni ju igår, vinst och en andra plats!!! Vilken dag och vilken lycka jag bara flyter runt här hemma idag, kommer mig inte för att göra något... ;0)

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Mormor Hellsing

Stort GRATTIS och njut av dagen! Är djupt imponerad av dina körkunskaper som gör att Allman får visa hela sin kapacitet. Fantastiskt att ni blivit så samspelta på drygt ett halvår!

2012-06-11 @ 13:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0