Träningshelg

Min förhoppning var ju att jag skulle kunna uppdatera lite då och då under helgen... Det gick bara inte! Sen i fredags har de gått i ett!!! 
Men vilken otrolig helg vi har haft, tror vi alla kommer leva väldigt länge på det vi lärt oss och den glada och inspirerande stämningen som har infunnit sig under hela helgen. 
Jag tror många med mig om inte alla?!! Kan instämma om att vi skulle helst vilja ha hit de där grabbarna snarast möjligt igen! 
Man har verkligen sett en grymt stor utveckling på alla ekipage, de roligaste är att vi har varit en väldigt "blandad" skara kuskar också, alltifrån nybörjare som nosar på vår underbara sport till de som är rutinerade på tävlingsbanan! Nog med mitt "svammel" om glädje! Ni kanske vill läsa om upplägget?! 
Hur det gick för mig och Aragon väntar vi med till ett annat inlägg som kommer ikväll...
Pia och "små hästarna".

Pia kontaktade mig för några månader sedan och frågade om inte vetlanda var ett bra ställe och ha körträning på? Jag nappade på iden och nu i helgen blev den verklighet!
Tonnie Cazemeier och Rudolf Pestman har drillat oss i körningens konster hela helgen, båda har erfarenhet från internationella tävlingar och mästerskap. Två väldigt ödmjuka killar som gjorde allting på ett väldigt lättförståeligt sätt med väldigt små och mjuka metoder!
På förmiddagen körde vi ett dressyrpass ensamma på 40 min, medans vi på eftermiddagen körde konkörning två och två à 45min. 

I lördags kväll berättade de om sitt upplägg och hur de tränar, mycket uppbyggt kring fakta som de får genom blodprovsmätningar och mycket träning med pulsmätare!
Jätte intressant att höra och även om man inte kan ta till sig hela konceptet med mätningar osv finns det mycket jag kommer ta till mig och tänka på kring min egen tävling och träning.

Pia hade gjort god lunch som vi åt när de passade mellan passen, lördags kvällen "firade" vi på Chili Thai och alla sov så gott utspridda lite här och där hemma hos mig!
Mer om "hur" vi tränade kommer i inlägget kring mig och Aragon!
Qarin och "Pontus".

Kram
Mikaela <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0