Premiering

Ledsen för den dåliga uppdateringen... Men denna vecka har gått i ett med jobb, hästar, stall och nu på köpet en riktigt hemsk förkylning!!! Men men det är ju bara att "vänta" ut den...
Imon åker vi mot Gbg för tävling preparerad med nässpray och massa C-vitaminer! Nog om detta och åter till premieringen.

I lördags var det alltså dags för premiering med Fortuna och jag kan väl erkänna att hade det inte räckt till diplom hade jag blivit besviken... 
Vi var där i lagom tid, lastade ur och gick för att mäta, 140cm för dagen men jag tror hon växer mer! 
Sedan gick vi runt med Fortuna en stund så hon fick se sig om, så skönt med en häst som glatt stegar på med toppade öron! 

In och gå på ring, fem tre års ston visades och Fortuna var nummer två av dessa! 
Så det var precis lagom att jag och Jenny bytte hästar när nummer ett var inne! Jag valde att inte visa själv eftersom det där med att springa inte riktigt är min grej.
Fortuna skötte sig bra inne i ringen och de fick både skritta och trava flera gånger.
Sen var det en nervös väntan medan de andra tre stona visades... 

In på ring igen... Och nu bad hon oss skritta för hon var fortfarande inte säker på alla poäng, vi fick stanna kvar som nummer två i ringen och fick fina poängen 99797 41 poäng och diplom!!! Jag hörde knappt vad hon sa när hon pratade om Fortuna, synd man skulle haft de på film... Det jag hörde var, "Vill ni se en häst med en excellent skritt titta på denna, hon rör sig från öronen till svansen när hon skrittar"! 
41 poäng är jätte bra och nu får vi slipa lite till på traven till riks utställningen så kanske de kan bli en åtta där... :) 

En bra men väldigt blöt dag och det var verkligen super kul att ha Elin med igen... Det va längesen vi var iväg på äventyr nu! 

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Ellinor Karlström

Grattis! Ariel var 139 cm som treåring och är nu 144 cm, så visst växer de en del till. :-)

2014-08-28 @ 09:07:38
URL: http://habina.weebly.com
Postat av: mormor Hellsing

Underbart! Stort grattis,vi ses i Vetlanda!

Svar: De gör vi!!! Längtar efter er och Alle <3
Mickan

2014-09-01 @ 21:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0