Tränings helg

Förra helgen var det ju återigen träning för Tonnie och Rudolf, riktigt kul att man kan ordna en tränings helg så här sent på året med trevliga och träningsvilliga kuskar! Extra kul är det ju att alla verkar trivas och tycka att det är bra...

Jag körde Aragon först på lördagen och jag måste säga att han har nog aldrig varit så fin att köra! Tränade mycket på att jag skulle bestämma tempot dvs öka minska, korta och länga! 
Fick även beröm för att han va riktigt fin i kroppen nu, har ändrat fodret och även börjat ge honom ett E-vitamin tillskott då vi insåg när vi räknade på foderstaten att han fick för lite med tanke på sin träning och muskeluppbyggnad. Sen la vi mycket fokus på att jag skulle kunna bestämma var han ska ha näsan i sin böjning, hög eller låg! Tonnie sa att det är dax att spänna bågen nu... Jag har en fin ponny och nu måste jag börja köra mer för att få fram detta!

Sedan körde jag ett pass med Fortuna! Här blev de ju mycket basic... Jag tränade ett pass med henne mest för att stämma av så vi är på rätt väg! Jag måste bara tänka mer på att köra henne på yttertömmen! Men de va en riktigt rolig känsla att för första gången köra ett tränings pass med en häst där man gjort allting själv! 

På kvällen var det dax för jul show i ridhuset! Självklart lovade vi att ställa upp med ett show nummer... Så vi var fyra kuskar som körde en precisions bana till julmusik! Mycket uppskattat av publiken har jag förstått... 
Själv undrade jg mest vad jag gett mig inpå, köra hemma, till müsli och massa liv på läkaren med Aragon som kan bli ganska spänd!
Men han uppförde sig galant och de gick till och med så bra att vi fick en blå-gul rosett i vår lilla mini tävling! Och känslan att köra där inne va riktigt rolig... Jag tyckte inte publiken hejade något, snacka om att man stänger in sig i en tävlings bubbla! På filmen hör man att det var livat värre!!! 
Suddig bild... Från "pris"utdelningen!

Efter detta körde vi in med tomte nissar på vagnen och delade ut godis! Även de uppskattat i alla fall av barnen! ;0)

Jag måste säga att jag är otroligt stolt över att kunna göra detta med Aragon... För ett år sedan hade han vänt i dörren och sagt, -"aldrig i livet att jag går in där"! 
Tyvärr fick jag väl "betala" lite för detta på söndagen då han va spänd och lite motsträvig! Något jag tyckte va otroligt jobbigt... Men efter ett super samtal med Tonnie så löste vi även detta!!! 

Kommer mer om detta i nästa inlägg... :)

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0