Markarbete

Igår fick Aragon följa med in till ridhuset,  Tilde rider lektion där på måndagar och vi har länge pratat om att hon skulle kunna ta med honom in. 
Win-win situation för alla parter, Tilde får en lektion på honom och han får komma bort i annan miljö vilket är otroligt nyttigt för honom!
Tilde sa till mig att det va markarbete när vi bestämde, jag reagerade inte över detta utan tog de som "dressyr"... Efter att ha jobbat i ett hopp stall i flera år är markarbete dressyr för mig ;0)

Men nu var det ju arbete över bommar istället! 
Både häst och ryttare skötte jobbet med den äran.De red ganska svåra linjer, skänkelvikning, trav över bommar ut på spåret med hjälp av skänkelvikning igen, galopp i hörnet och galoppera långsidan ner!
Andra övningen va fyra bommar på diagonalen lägga en volt på mitten fyra bommar tillbaka till hörnet, galoppfattning samlad galopp genom hörnet och öka på långsidan!

Med tanke att vi inte har en aning om hur mycket eller lite Aragon har sett bommar gjorde han detta jobbet super! Och även Tilde hon rider honom riktigt bra. Framförallt är hon lugn och vänlig och det är precis va han behöver!!! Så detta upplägg blir det absolut fler gånger!
Nu i eftermiddag ska jag ta och jogga en sväng med honom ute i skogen och Bellinda ska få dra däcket igen...

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0