Vinden viner

Med risk för att vara gnällig!!! 
Jag är TRÖTT på denna kyla och isande vind!!! Stenhårt i backen och för lite snö för att göra alltför avancerade träningspass om man inte ska halka iväg till ett ridhus... Men men jag kan ju inte styra över de så jag får väl bara acceptera!!!

Den gångna veckan har varit överfull med allt möjligt ändå har jag med hjälp av Tilde lyckats motionera tre hästar per dag tre av veckans dagar!!!
Fortuna hoppar vi numera upp på utanför stallet, rider utan något mänskligt stöd vid sidan och har till och med testat lite trav! I helgen ska hon få komma ut i skogen med Aragon!

Bellinda inkörningshästen har vi tömkört tre gånger, dels i paddocken men även ut i skogen!
Hon är lugnet själv, tyckte väl dock att det var lite konstigt att jag helt plötsligt skulle gå bakom henne, men numera köper hon det och går på fint framåt!

Wella är den som fått jobba minst, tyvärr men tiden räcker inte till allt hur gärna man än vill!!!

Aragon jobbar på igen och verkar väldigt nöjd med detta, mestadels har vi kört ut men vi har även hunnit med ett dressyr pass med vagnen. 
Tanken var att vi skulle tagit ett idag också, men så som de blåser vet jag faktiskt inte om de lockar jätte mycket! Tänker mest på säkerheten med en pigg ponny och massa blåst... 
Kanske blir en ridtur istället, vi får se!!! 15 grader och lite sol vore optimalt....

Just de jag och Jossan va och hämtade spån i fredags också! Tycker alltid de e så skönt när sånt där e påfyllt, jag blir liksom lugn av de, konstig jag vet ;0) jag bjuder på de!!!
Vi skulle även passa på att köra på andra sidan stora vägen (gör helst inte de själv) vi kom väl ungefär 1km sen var där två män med varsin motorsåg och en stor björk mitt över vägen, jaha då fick de bli en runda på min sida vägen i alla fall!!! Lite tråkigt när man väl hade sällskap liksom... 

Nähä, ut och fixa stallet så djuren kan får komma in sen i alla fall, det är väldigt uppskattat just nu!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0