Ledig dagar

Nu ser jag verkligen fram emot några lediga dagar!!! 
Jobbar inte igen förrän på tisdag kväll, det är hel lyxigt att ha en sån här "lång-ledighet" på schemat! 
Dagen har än så länge ägnats åt lite fix här inne, dammsugit osv! Det måste ju vara fint i helgen när mamma  kommer och ska vara husvakt! Eftersom jag beger mig ner till Familjen Nilsson imon kväll... 

Hästarna ska få sin tränings dos i eftermiddag! 
Alla utom Bellinda, efter tre dagar med vagnen så förtjänar man en vilodag. Det är så kul att se hur de tar in mer och mer för varje dag och hur reaktionerna ändras till det bättre. 
Aragon ska få en lugn tur i skogen, igår red Tilde ett dressyr pass på banan med honom och även denna utveckling är så otroligt rolig att följa... För varje pass tillsammans blir de bara bättre och bättre!!! Igår la vi fokus på gas och broms och detta är något som de båda behöver träna mer på, Aragon för sin styrka och Tilde för att det ska gå "snabbare" dvs hon ska effektivisera sina hjälper och få honom mer alert!

Imon blir det ett dressyr pass med vagnen inne i ridhuset! 
Jag tänkte att jag skulle ge mig på att köra lite delar ut programmet... 
Bäst att börja träna ;0) nä skämt åsido kan han "sakerna" i det programmet vi ska köra men det är alltid bra att träna dem just som program punkter ibland!
Bilden är från i måndags när vi var ute och travade på härligt mjuka vägar i sol dis på eftermiddagen! Nu har vi verkligen en underbar tid att se fram emot! Våren...

Kram
Mikaela <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0