Att ta svåra beslut...

Till livet med hästar hör ibland att man inte får de resultat man vill eller att något annat inträffar som gör att man får ta både tråkiga och tuffa beslut... Jag har tyvärr kommit till en sån punkt, i måndags bestämde jag mig för att Diego får åka hem... 

Jätte tråkigt och inte alls lätt att fatta ett sådant beslut när planen var en annan, men jag går alltid på min känsla och den kunskap jag har, den säger mig i dagsläget att vi inte får honom i vagn... Då tycker jag det är bättre att vara ärlig både mot sig själv och ägarna än att det skulle hända något, då skulle jag aldrig förlåta mig själv! 

Det finns inga "hard feelings" här utan han kommer stå kvar här i två veckor till, Emilia kommer fortsätta rida på honom, det funkar jätte bra! 
Jag är helt övertygad om att Diego kan bli en super fin körhäst men då behövs nog någon med mer kunskap och framförallt någon med mer folk som kan hjälpa till i det dagliga arbetet. Jag har tipsat ägarna om både Axel och Tomas som jag tycker är fantastiska med hästarna... Så nu får vi se vad som händer! 
Så länge njuter vi av att ha en fin hingst här hemma! 


Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0