Härliga dagar!

I söndags direkt efter Pay and Jumpen åkte jag ner till Blekinge för att hälsa på Anna... Underbart att äntligen komma iväg, vi har pratat om detta väldigt länge och nu passade det bra!

Hästarna här hemma har vilat, tjejerna har fixat stall osv. Känns verkligen skönt att ha dem som har full koll när man åker iväg! 

Så gissa om det har pratats körning, träning, tävling, hästar, sponsorer, stall och allt annat mellan himmel och jord dessa dagar! Härligt inspirerande och en riktig energi boost!!! 
Vi var båda helt överens om att vi verkligen längtar ut på tävlingsbanorna igen... Och nu när man pratat om det i tre dagar längtar man ännu lite mer!

Igår va vi iväg en tur till Börjes, kikade mest, men lyckades hitta ett nytt bett i fyndkorgen, 150kr är ju som hittat! En ny stång med första öglan högre upp, vilket jag hoppas han ska trivas ännu lite bättre på... 
Jag har också handlat en "ny" sele... Köpte Annas gamla! Jag vill att Aragon och Fortuna ska ha varsin, så man slipper ändra inställningar osv!

Sen har vi så klart kört Monette också så även om jag haft "semester" har det ju ändå varit lite häst om dagarna! En tur i skogen igår och idag körde Anna ett dressyr pass på banan! 

Jag kikade, filmade och försökte förmedla lite tankar och åsikter... Resultatet var vi båda två riktigt nöjda med, så det är med spänning jag följer en av mina bästa vänner men också en av mina "värsta konkurrenter" på banorna denna säsongen ;0) jag är så otroligt glad och tacksam att jag har en sån här vän att stöta och blöta allt med!!! 
Någon som alltid lyssnar men kanske inte alltid håller med, utan istället kan ge mig en annan synvinkel på saker och ting... 
Vi hörs nästan dagligen på något vis och diskuterar mycket träning och känsla! Det är väldigt skönt att alltid kunna få någon "utomståendes" åsikt, man kan skicka en film eller bild och fråga hur det ser ut! 
Jag får kanske inte alltid det svar jag vill ha men det gör ju också att jag vet att jag alltid kan lita på det svar jag får. Att man sedan kan hjälpas åt på träning och tävling är också något som är guld värt! Att våra groomar trivs väldigt bra ihop gör det ju ännu lättare att umgås! Och planerna är stora på vad vi ska hitta på.

Så jag hittar bara en massa fördelar med att ha en riktigt kör-nörd som en av mina allra bästa vänner... 

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0