Pay and Ride

Igår va Emilia och Aragon iväg på Pay and Ride i vetlanda, de red de nya LB:1 bra inför div 2 laget... 
Jag fick med skräckblandad förtjusning följa det via sms och equipe, det trillade till och med in en film på dem! 

Med Elsas hjälp och stöttning på plats var jag dock inte särskilt orolig, när sedan resultatet trillar in 69,107% blev jag ännu gladare... En förbättring på sju procent sen i december är ju absolut inte dåligt! Tre åttor och många 7,5 som bedömning va ju också kul att läsa, tittar man sedan på filmen finns så klart saker att förbättra och nu är Emilias mål att komma över sjuttio procent! 

Man blir rätt så glad när man får ett sms där hon skriver att hon längtar till nästa dressyr tävling... Jag som "lurat" henne till detta, hon ville ju bara hoppa! Men de är verkligen super fina ihop på dressyr banan också! Så nu väntar vi med spänning på den 29e mars då det är första lag omgången!

Fortuna har tyvärr inte varit pigg i helgen, lite smolk i bägaren när man väl bestämmer sig för att tillbringa en helg helt utan hästar... 
Men tjejerna och mamma har tagit hand om henne på bästa sätt!!! Hon har inte ätit ordentligt och verkar hängig, hade lite feber i lördags morse... Men dricker och skiter normalt... Ikväll när vi tog in henne var hon dock precis som vanligt så vi får hoppas det håller i sig nu!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0