New Forest SM

Dags att summera årets upplaga av New Forest SM :0))
Emilia och Aragon hade sin LB som ingick i kombinationen på fredagen, vi hade sån tur att Elsa va ledig och kunde komma och agera hjälp på framridningen! Mycket värdefullt för tjejerna! Väl inne på banan skötte sig Aragon strålande, Emilia också för den delen... Elsa skrek och jag grät efter ritten, jösses va de såg bra ut!!! Upp i ledning gick de oxå på 72,85% och nytt person bästa! Nervös väntan på alla andras resultat... Men de höll hela vägen och räckte till vinst! 

Wella och Felicia hade oxå dressyren på fredagen LB Ungponny programmet var det som gällde för dem! Även Wella verkade lugn och lydig... Och hon går in och gör en jätte fin ritt, 65% och fina vits ord från domaren! De räckte till en delad tredjeplats slagen av fem och sexåriga hästar! 
Sedan "stylade" de om och blev ett hopp ekipage på 2 min, går in och sätter en nolla i 70cm pay and jumpen!

På lördagen började dagen med en LA:1 för Emilia och Aragon, för dagen va han lite okoncentrerad men de gjorde ändå ett riktigt bra resultat! 69,75% och även här nytt person bästa... Man kan ju undra var detta ska sluta? Nu pratas de om att börja träna på "skolorna"! Jag hejjar bara glatt på ;0)

Sedan va de utställning... Aragon, gick vidare till final, vi hade nog inte väntat oss ngt annat heller!
Hem och hämta Wella... Och här blev de lite "kris" då Hanna skulle in med Willum i BIS ringen! 
Så helt plötsligt visade jag Wella själv, inte riktigt rätt klädd men iaf... De räckte även de till final!!! Ja trodde knappt ja hörde rätt, domaren började med vackert feminit sto och ja tänkte bara när kommer poängen?!? Men som sagt det blev final för henne också... 

Väl där kunde Hanna ta Aragon och jag gick med Wella, som fick jämna fina 5*8 40 poäng... 
Våran kantiga "lilla" tjej har växt upp!!! Och jag har nog helt missat de... För när ja ser korten inser jag att jag har inte hängt med! 
Aragon blev reserv bästa valack och fick 41poäng, "tyvärr" en 7a på traven och det var vi nog lite förundrade över med tanke på hur han travar, men domaren dömer! 

Sen fick vi skena hem, lasta ur, fixa hästarna, ta in Fortuna och byta om... Väl inne på ryttar middagen va vi alla så trötta så vi ville helst bara äta, åka hem och slänga oss i sängen!!! 

Men men... Fortsättning följer... 

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0