Smått och gott

Så här i semester tider gör man ju lite av varje och lite så känns de även med hästarna just nu! Aragon jobbar nu på igen efter en veckas vila, medans brudarna njuter av ledigheten och lever riktigt häst liv! 

Igår va Emilia iväg och tränade hoppning med de andra tjejerna som ska rida i div 2 laget i höst! En väldigt bra träning för henne och Aragon, de fick tänka på att lägga upp tempot betydligt mer än de är vana vid, något som behövs i hoppningen.
Sedan fick Emilia släppa dressyr tänket lite och inte fokusera så mycket på Aragon utan tänka mycket på sig själv, sin kropp och sin egen ridning! Blir träning med tjejerna igen nästa måndag! 

Sen är de även anmälda till DM i dressyr, den 5e september i Vaggeryd det blir nog "sista" gången de rider LB sen får vi höja svårighets graden lite... Egentligen sa vi ingen mer efter New Forest SM men eftersom första omgången av DM gick i LB får väl denna start också vara okej ;0) 

Jag körde dressyr idag... Planen va en riktig lång runda men när man har tillgång till ridhus och regnet öser ner! Ja då blev valet lätt, så jag hoppas på en långtur imon istället! 
Han va oerhört fin att köra idag "trots" att jag inte kört på två veckor! Mycket tempo växlingar, halter och galoppfattningar va de som jobbades mest... Sen har vi börjat nosa på lite saker i svår klass programmet med skräckblandad förtjusning! :0) 

Jag har verkligen hittat glädjen i att köra igen, ett tag kändes de som att de bara handlade om att prestera, vilket helt är mitt eget fel och all press jag sätter på mig själv! 
Men Eskilstuna var verkligen jätte kul att köra och nu ser vi verkligen fram emot Göteborg nästa helg! 

Kram 
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0