Världens bästa!

Tänk att just jag ar världens bästa stall-tjejer i mitt stall... 
Emilia och Felicia, vad skulle jag och hästarna göra utan dem?!? De rider och fixar... Och de gör de verkligen med inlevelse och de vill bli bättre och lyckas!!! Där är ett oerhört stort plus!!! Jag trivs med människor som vill utvecklas och hela tiden ta saker till nya nivåer! 

Om man tittar på Emilia och Aragon så har de verkligen utvecklats ihop! De tränar dressyr för Elsa ungefär varannan vecka medans de mest hoppar för mig... När hon började rida dressyr ville hon bara träna för att kunna rida bättre! AVSOLUT INTE TÄVLA DRESSYR ;0) när de hade varit på pay and ride senast fick jag ett sms om att hon minsann längtade till nästa tävling?!? Vad hände där...  
Hopp mässigt har egentligen utvecklingen varit ännu större, från början rev Aragon nästan allt vi satte upp framför honom nu hoppar han med lätthet banor på 80cm om några veckor rider de sin första lokala hopptävling! Och på söndag rider de i VRF:S dressyr lag i Västervik! Snacka om spännande vår för allround hästen Aragon...
Men egentligen är detta inte de viktigaste,utan det är att jag litar på båda tjejerna till 110% de är noggranna och gör alltid sitt yttersta för hästarna... 

Felicia va från början ganska osäker men hon och Wella har en sån oerhörd kontakt och de känns som de verkligen har hittat varandra! Trots att hon stökade och busade sist på pay and jumpen så red Felicia henne lika lugnt och fint... För hon litar på att Wella sköter sig och hon låter både henne och Fortuna vara unghästar och göra sina egna misstag! Nog så viktigt för de unga hästarna som man inte kan rätta hela tiden! 
Tanken här är ju att Wella och Felicia ska komma ut på lite unghäst klasser och sedan vara med i kombinations klassen på New Forest mästerskapen i sommar! 
Fortuna är väl den hästen de egentligen delar på eller vad man ska säga... Med henne ligger fokus mest på körningen nu så egentligen är hon väl mest "min"! 

Vi går verkligen en spännande vår till mötes med tävlingar, träningar och våra fantastiska hästar! Och jag vill bara tacka er underbara brudar för att ni hjälper mig med denna satsningen... Jag hoppas och tror att de känner att de i kunskap vinner väldigt mycket tillbaka på detta samarbetet!
För det är ju bara att inse att utan dem hade min och hästarnas vardag varit betydligt jobbigare!!!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Emilia

Men Gud blev ju nästan tårögd av att läsa detta!
Klart vi gör vårt bästa, fast det inte är våra egna hästar så betyder dom lika mycket så klart det inte är skit göra nere hos dig. Utan det är lika kul att se utveckling hos ponnysarna som hos mina!
Och riktigt bra utveckling för oss, vi lär oss massor med detta! Så detta är bara plus i kanten för vår del✌️😘

Svar: Det värmer o höra ❤️👍
Mickan

2015-03-24 @ 21:30:21
Postat av: Felicia

Ja Gud vad ska man säga... Världens bästa Mickaela❤️
Du har ju gett mig råd till båda unghästarna så att vi har kunnat att bygga band mellan oss! Utan dig så hade jag värkligen inte kommit så här långt på någon av dom❤️

Svar: Så kanske det är... Men de hade heller inte kommit så långt utan dig 😉❤️ är så otroligt glad och tacksam över all hjälp ja får!!!
Mickan

2015-03-25 @ 06:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0