Dockan dräktig

Idag var vi inne och dräktighetsundersökte Dockan igen och det visar sig att hon fortfarande är dräktig! Väldigt skönt, allt såg väldigt bra ut så nu ska vi bara hålla tummarna i ungefär åtta och en halv månad till. Att allt går bra och att vi får en fin och välskapt fölunge i maj nästa år.
Imon ska jag även ringa försäkringsbolaget så att vi får det lilla livet försäkrat, jag hade Isco försäkrad i Isas mage också, jag tycker det är rätt skönt ifall det skulle bli något strul antigen under dräktighet eller i början av fölets liv.
Igår körde vi Dockan en sväng i skogen, hon va super fin och lyhörd, längtar verkligen till träningen i september med henne, ska bli spännande att höra vad folk har att säga om henne. Får bara hoppas att hon har gått ner lite i vikt tills dess för just nu har hon lite för mycket trivselvikt, vi får väl skylla på att hon är dräktig!

Isa har gått konditionspass i veckan, ett körpass, ett pass med klättring i backen och ett pass ut i skogen med Emma. Imon blir det lite dressyr på banan inför helgens tävlingar. Jag åker till stallet tidigt imon, får besök av syster och hennes käre lille unge under dagen och kvällen ska tillbringas hos Andreas chef. Kräftskiva står på schemat där.

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0