Huvudvärk

Har haft extrem huvudvärk i två dagar nu, eller började igår kväll, låg helt utslagen i soffan i två timmar innan jag kom upp. Fortsatte idag så idag har jag varit hemma från jobbet, väldigt tråkigt! Men nu känns det i alla fall som jag har läget under kontroll igen.

Igår vilade Isa, hon brukar alltid få en vilodag efter att vi har tävlat. Jag var bara där och pysslade om henne och fixade stallet. Måste ta hand om hennes hovar extra noga nu, tvättar dem varje kväll och sätter sedan på henne ett lager hovfett. Ska även börja med något som heter "hovstärkare" som man penslar på där hovarna "fransar" sig så blir det som ett slags klister som håller ihop hoven, hoppas att det fungerar. En söm har redan släppt och där den har släppt har även en del av hoven ramlat bort.

Idag var jag och Isa ute på en lång skritt tur, en timme och femton minuter, barbacka det kändes i min rumpa kan jag säga. Rider inte barbacka så ofta och det kände jag av nu! Isa var pigg och glad och det var skönt att vara ute på en lugn tur i det faktiskt väldigt fina vädret. När jag satt och funderade när vi var ute och kom jag på att Isa har i år (hoppningen) gått 9 klasser och vunnit tre av dem, alltså vinst i var tredje start, inte illa! Sånt jag funderar på när vi är ute och rider, på söndag åker vi till Bankeryd och tävlar, klasserna passade inte Isa jätte bra men Jennifer ville så gärna åka dit med Nadja så Isa får följa med och går då bara en klass. En regional LB, sen var det LA+5cm och MSV och det är lite för högt för Isa i dagsläget.

Imon ska jag ringa och boka en tid för en ultraljudskontroll på Dockan, spännande, nu får vi hålla tummar och tår för att det fortfarande lever och mår väl där inne. Sätter in en bild på Dockan och hennes visare Janne från New Forest SM.

                                            

I kursväg är det mycket spännande att se fram emot oxå, i september åker jag till O-hamn med Dockan dags för träning för Christer, ska bli riktigt spännande att höra vad han tycker om henne. Han har ju hela tiden hävdat att en känslig och het ponny skulle passa min körstil bättre, nu är det väl upp till bevis då.
30 september och 1 oktober kommer Erika Lickhammer hit och håller hoppkurs, Jennifer ska nog vara med med Isa, spännande det också. Tyvärr fick vi ställa in träningen för Susanne Ankermark som vi skulle haft i stallet där jag har Isa, detta på grund av för få anmälda, vi gör ett nytt försök till våren, hoppas att fler känner att de vill träna inför tävlingssäsongen då.

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefin häst =)

2010-08-24 @ 07:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0