Igång igen

Nu är vi hemma efter en toppen vecka på Naxos, Grekland! Kan verkligen varmt rekommendera den ön som semestermål om man vill ha en lugn semestervecka med ett fantastiskt hav att bada i. Vi tillbringade den mesta tiden på standen, med sol, bad, korsord och böcker. Två dagar hyrde vi 4 hjuling och gav oss ut för att utforska ön (så nu ska vi ha en 4 hjuling när vi skaffar eget säger Andreas) en dag blev uppe i bergen och en utmed kusten, verkligen ett jätte kul sätt att se landsakpet på. Vi var även ute på en båtutflyckt, där de va 3 badstopp och grillning, kul att komma iväg lite från "hemma" stranden. Men nu är vi tillbaka hemma igen med lite mer färg och många trevliga minnen.
Imon börjar jag jobba igen så nu är det tillbaka i vardagen igen, jag kan dock tycka att hösten är rätt skön, man kommer in i de gamla vanorna igen och man kan ha myskvällar me ljus och lite gott att äta.

Isa passade ju så klart på att tappa en sko när jag var iväg (tror aldrig hon tappat en sko i min ägo innan) så de blev lite telesamtal till hovslagaren nerifrån Grekland annars har allt gått bra med henne här hemma. Nellie kunde pga den tappade skon inte börja rida förrän i fredags, så det blev två dagars skritt innan vi kom hem.

Igår va vi ute och joggade i skogen en timme ungefär, hade en häst som va spänd som en stålfjäder och låg på bettet som en tok, pigg efter vilan kunde jag iaf konstatera.
Så idag blev de lite dressyr på banan med gramanen på, jag gillar inte att rida med graman annars men kan tycka att den är en bra hjälp när hästarna är väldigt starka och vill hänga lite i handen. Vi jobbade mycket halter och tempoväxlingar och efter en halv timme hade jag en häst som var lydig och bärig på bakdelen istället för som igår bara lägga sig på framdelen. Efter halvtimmen på banan blev det en 20 min skritt i skogen.  Det är skönt när man kan göra både och, så inte hela passet blir på banan. Isa svettas väldigt mycket nu (har fått otrolig päls av att gå ute på nätterna) så jag får nog försöka hinna klippa henne innan tävlingen på lördag.
Hon går fortfarande ute på nätterna, tänkte hon skulle få komma in igen på onsdag, så vi får försöka hinna med en klippning på torsdag mellan mina delade turer på jobbet.

Nästa vecka ska vi försöka få en tid till att göra ännu ett ultraljud på Dockan se så att det lilla livet klarat sig och man kan jobba vidare med henne som "dräktig" häst, jag tycker det är skönt att göra två ultraljud på dem så man vet att "det" sitter kvar efter de första 45 dygnen.
Det blir en tur till O-hamn för mig och Dockan också i september ska ner och träna för C med henne, ska bli jätte spännade att höra vad han tycker om henne, även en väldigt bra hjälp för mig, har ju inte tränat för någon med henne sedan förra våren och sedan dess har vi utvecklats en hel del och nu finns det mycket man behöver jobba vidare med.

Nä nu blir det soffläge för mig resten av kvällen, tyvärr blir det ensam. Andreas är ute och jagar rådjur hos sina föräldrar, fast helt ensam är jag ju inte, har Ika här, mamma och pappas hund. Vi ska vara hundvakt fram till onsdag kväll.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0