Inte vår dag

Igår ringde klockan vid 04.30, för att jag och Jennifer skulle bege oss till Bankerydpå regional hoppning med Isa och Nadja. Jag åkte ut och hämtade Jennifer och Nadja i Skede och sen åkte vi vidare till Bråtåkra för att hämta Isa. Eftersom vi va själva med två hästar och vi visste att det skulle bli en lång dag hade vi faktiskt bokat två boxar till dem, det var väldigt bekvämt med uppstallning och hästarna stod väldigt bra, bilen hade vi parkerad precis intill stallet, också det väldigt skönt.
Isa gick första klassen en LB (90cm) banan var fint byggd med olika typer av hinder, omhoppningen var väl ingen "Isa-omhoppning" tyvärr, det var långa galopp sträckor och för Isas del är det mer gynnsamt med korta vägar där man istället får svänga mycket.
Isa hoppade väldigt fint, Jennifer tyckte dock att det blev mycket kors-galopp och att hon inte hoppade så väl, tyvärr föll en planka som de var i lite lätt. På vägen hem tittade Jennifer på filmen och höll då med mig om att Isa såg väldigt fin ut. Tänk vad ögat och känlsan kan var olika.

Sen hade jag och Jennifer "ledigt" en klass då ingen av våra hästar gick den andra klassen, så vi satt i solen och tittade på en hel klass, detta är inte vanligt. Någon av dem brukar ju alltid hoppa men det var trevligt med en paus. LA+5cm gick sedan Nadja och de gjorde en väldigt fin runda, tyvärr föll en bom även här.

    
Bilderna är från Tranås tidigare i våras.

Sen var det då dax för dagens sista klass Msv, man kan väl sammanfatta den med ett ord. BLÖT!
Det formligen öste ner när Jennifer fick startsignal, jag förstår inte att hon överhuvudtaget klarade rida, 4 hinder föll, både Jennifer och Nadja försökte men förutsättningarna var inte de bästa, tyvärr.
När vi styrde hemåt var det mesta, blött och skitigt, tur att Jennifer hade med sig ombyte annars hade hon nog fått åka med hästarna där bak.

Dagen blev lång men vi var vid ganska gott mod när vi kom hem i alla fall, jag fick mat hos min snälla mor medan Jennifer hade en häst hemma som behövde röra på sig plusa att hon va ensam hemma så det var lite mer synd om henne.
Idag är jag "ledig" från stallet, Emma har varit ute och skrittat en lång tur på Isa, kanske blir att jag åker ut en sväng sen ikväll i alla fall. Igår släppte vi nämligen hästarna i en nya hage och jag tänkte mest kolla Isas hovar och tvätta dem så de är rena, ingågen till denna hagen är nämligen lite lerig. Annars är hagen väldigt bra med träd och kuperad terräng. Får försöka ta med mig kameran så ni får se hur de har de.

Det var allt för denna gång.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Clara

Riktigt fint hon hoppar!!

2011-08-03 @ 20:42:53
URL: http://allroundtempus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0