Söndag

Min klocka ringde även vid sex på söndag morgonen, denna natten hade jag trots allt sovit mycket bättre, vet inte om det berodde på mindre oljud eller att jag helt enkelt var tröttare.
Söndag morgonen tillbringades som i dvala jag ville helst inte prata med någon eller umgås med någon ville bara vara i min lilla bubbla och försöka förstå vad jag skulle göra och hur det hela låg till. Vet att jag sa till någon att jag helst ville att klockan skulle bli fyra så att vi kunde åka hem, ovissheten om det totala var nästan värre än själva hoppningen, jag ville ju så gärna lyckas fullt ut.
Jag gick banan i lugn och ro, men vad jag saknade Jennifer då, hon hade skrattat när vi gått banan och sagt att dettta klarar jag och Isa galant. Själv kändes det som jag skulle in och rida en OS final ungefär (skönt att jag slipper hoppningen nästa år, Jennifer har lovat att följa med då). Väl uppe på hästen kändes det bättre framridingen gick väldigt bra så jag var i gott mod när jag kom in på banan. Jag får startsignal, styr mot hinder ett, med lite undertempo och vad händer? Det som inte får ske, vi river hinder nummer ett! Resten av banan går super, det var så onödigt av mig själv. Behöver jag säga hur arg och besviken jag var på mig sjäv?
Isa och jag skrittade bort en stund kände att jag ville vara för mig själv att jag behövde smälta vad jag hade "ställt" till med.

Vi packade allt både Isas och våra egna saker innan prisutdelningen, så att vi kunde komma iväg dirket efter den ägt rum. Sammanlagt blev det 2 delplaceringar i allroundgrenarna precision och bruks och sedan två SM brons i samma grenar. Nu efteråt i det stora hela är jag väldigt nöjd med våran insats, även om besvikelsen var total i söndags. Isa har gjort en fantastisk helg och presterat på topp hela tiden, det är en ära att ha en sån fin häst! Vart vi än gick i helgen kändes det som att vi fick beröm för fina rundor och en vältrimmad häst.

     

Att vi förvånade både oss själva och andra (tror jag) med en sådan super runda brukskörningen gjorde ju inte saken sämre. Tidningen ringde igår och gjorde intervju så idag var det en artikel om oss på sporten i smålandstidingen, kul!
Nu väntar två veckors sommarlov för Isa, sova ute om nätterna och bara ta det lugnt! Igår bokade jag och Andreas en resa, så på lördag åker vi till Naxos i Grekland, ska bli jätte skönt att komma bort och ladda batterierna inför hösten igen, hoppas Isa laddar sina också.

En annan rekleftion bara, med tanke på SM, jag vet inte hur andra vill ha det men jag saknar medaljer. När man kommer etta, tvåa eller trea på ett SM vill man inte ha medaljer då? Jag har inte så mycket priser framme hemma i lägneheten men mina medaljer från SM:et 2005 hänger uppe och jag hade gärna hängt två till jämte dem. Det kanske är något värt att ta upp att man skulle ta fram medaljer som såg likadana ut, så som ridsportförbundet har vid tillexempel SM och DM. Vad tycker ni andra? Om jag tar pallplats vill i alla fall jag ha en medalj, elller att det i alla fall stårpå "bucklan" man vinner vilken plats man kom på. Bara mina tankar.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Josefin

Grattis! Jag har för mig att jag fick medalj förra året då jag kom på tredjeplats på SM.

2010-08-03 @ 11:55:59
Postat av: Mikaela

Som det är nu så bestämmer lokalföreningarna själva över priserna vilket jag tycker är bra, men det borde finnas "färdiga" medaljer till SM medaljörerna precis som vandringspriserna är. Jag fick medaljer 2005 i sthlm medan jag å Åstorp året innan inte fick de när jag tog en tredje plats så som läget är nu är det olika.

2010-08-03 @ 12:09:58
URL: http://teammr.blogg.se/
Postat av: Veronica

Grattis till en fin helg och en fin häst!!!!!!!!

2010-08-03 @ 14:24:12
URL: http://sindarvelukas.blogg.se/
Postat av: Jenny Holmkvist

Grattis Mickan till fin, fina rosetter!

Kram/ Jenny

2010-08-03 @ 15:52:55
URL: http://yxnavall.zoomin.se
Postat av: Elin

Hejsan! Kul att möta dig och Isa i helgen som var. Hoppas vi får tampas mot varandra fler gånger efter att Filippa fölat.Grattis till dina rosetter!

Jag håller med dig, visst vill man ha medaljer när placerar sig på SM. Förra året hade de medaljer iallafall men det verkar vara väldigt varierande.

Kram Elin

2010-08-03 @ 16:09:40
Postat av: Mikaela

Tack allihop!!! :0) Elin visst vill vi möta er fler gånger... Ja tycker det borde vara så att det ALLTID är medaljer, kanske någonting att föra vidare?

2010-08-03 @ 16:22:18
URL: http://teammr.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja medaljerna är lite speciella, har en från stockholm och från förra året men inga 07-08... de vill man ju gärna ha när de är ett SM...

2010-08-03 @ 16:48:48
Postat av: fia

Inte fick jag någon medalj för Hubert o min andra placering i hoppningen förra året?!

fast å andra sidan fick jag ju inte rosetten då heller, den fick jag hemskickad på posten. ^^

möjligtvis att segrarna fick medaljer. :)

2010-08-03 @ 21:34:53
Postat av: Hoppteamet - Emelie

håller helt klart med om medaljernaa, de e ju faktiskt SM! :)

2010-08-05 @ 01:18:13
URL: http://hoppteamet.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Ett jätte grattis till dig och Isa!!

:D

2010-08-05 @ 16:18:34
Postat av: Christina

Grattis till jättefina resultat på SM!

2010-08-09 @ 10:29:44
URL: http://www.stuterirubin.nu
Postat av: Linda

Synd på bommen på första hindret i hoppningen. Kul att se er i helgen. Väldigt fint ekipage!

2010-08-09 @ 19:02:58
URL: http://atari.hovar.com
Postat av: Mikaela R

Tack för alla gratulationer och fina kommentarer!!! <3 det betyder otroligt mycket att det finns folk som bryr sig där ute, det gör ibland det där lilla extra som gör att man orkar kämpa nästa gång också. /Mikaela

2010-08-16 @ 20:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0