Torsdag

Tänkte dela upp mina senaste dagars äventyr i just... Dagar! Så här kommer bli ett inlägg för varje dag som vi varit iväg, hoppas att ni vill och orkar läsa om hela vårat äventyr.

Torsdagen ägnades mest åt att packa och förbereda, jag var i stallet redan på morgonen, hon fick vila tisdag och onsdag och vilket huvudbry jag hade kring detta med vilodagar eller ej. Men hon kändes lite trött och verkade inte heller så glad så efter mycket funderande bestämde jag mig för att det fick bli vila i två dagar och sen mjukgörande jogging i torsdags. Vad fin och pigg hon var i torsdags, helt super att rida, precis lagom på alla sätt och vis, det var skönt då tog jag alltså rätt beslut. Restaerande dag bestod av att packa, packa, packa, packa och så packa lite till.

Mitt i packandet hann vi också med att förbereda Dockan inför invigningen till New Forest SM, hon skulle badas och knoppas så att hon blev riktigt fin. Hela torsdagen bestod av ihållande regn. Vilket gjorde att de blev tvugna att flytta in invigningen i ridhuset, vilket kanske inte gynnade våran uppvisning. Men torrt och bra var det i alla fall. Detta gjorde att jag blev tvugen att köra presicion först, för att kunna ha banan uppbyggd, sedan dressyr. Den kombinatinen är inte jätte lätt med en ponny som har mycket tankar och åsikter inne i sitt lilla huvud. Men jag tycker ändå Dockan skötte sig väl, med kamerablixtar, åskådare och massa ponnybarn i ridhuset.
Vi körde grundomgång och omkörning i presicionen. För att sedan köra delar ur det Msv dressyr programmet, med ett tillägg av en åttvolt med enhandsfattning.
Jag tycker hela tillställningen var bra och är glada att jag känner att Dockan bara tar för sig mer och mer, med tanke på hur hon var för ett och halvt år sedan har hon gjort en grym utveckling. Det blev ett litet missföratånd i serpentinen annars skötte hon sig exemplariskt.
Jag hoppas att någon vill dela med sig med lite foton så ska ja lägga upp dem här på bloggen vid ett senare tillfälle.

Torsdagen avslutades med packning igen, men denna gång för oss tvåbenta.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0