Dålig uppdatering

Nu har det varit dåligt med uppdateringar denna veckan!!! Början av denna veckan har jag mest tillbringat i soffan har varit hemma, i tisdags låg jag helt däckad i soffan orkade inte ens ta mig till stallet. Vet inte när det hände sist men då är det tur att man har vänner som ställer upp fam F fixade allting till Etna. I onsdags va jag bättre men inte helt pigg så de fick bli ännu en vilodag! Idag va vi dock ute en liten sväng i skogen, på lång tygel i skritt vilket inte ska föraktas som motionsform då det bygger muskler och är väldigt stärkande för dem att komma ut och skritta.

I fredags var jag och Fanny ute på en jätte mysig tur, vi skulle rida bäckrundan (Etna är inte super förtjust i vatten) jag tänkte att det är ju ingen fara nu för bäcken är ju frusen. Tji, fick jag den va minsann öppen och forsade så fint i snölandskapet! Etna gick först och just där man passerar bäcken är utrymmet inte så stort så man kan byta häst som går före, jag och Etna tog en lite diskussion och hurvida det går att gå över (genom) bäckar eller inte! Etna gav sig ganska snabbt och skuttade snällt över. Skönt med en häst som behåller sitt lugn och tar sitt förnuft tillfånga efter lite övertalning.
I söndags kom Elin och gjorde oss sällskap på Dockan, vi tog återigen bäckrundan bara för att se om det var ok även idag, inga problem ett fint skutt över igen! (Kanske går att övervinna vattenrädslan, annars får man ta så långa vägar i vattenhindrena och de tar alldeles för lång tid).
Vi hade dock två mycket pigga damer så bäckrundan fick bli en aning längre, de taktade och tokade sig så de fick minsann knata uppför backen också, inte heller de bekom damerna nämnvärt visst var det jobbigt för stunden men när de pustat ut var de fortfarande pigga, härligt med glada hästar! Jag höll dock på att hamna i snödrivan på vägen hem, det låg en gran över vägen, den spankulerar Etna glatt rakt i, och följden blir då att snön försvinner och grenarna rör sig "under" henne, hemska tanke, hon far i luften och jag med, men vi landade i alla fall tillsammans. Så kan det vara när man är ute på två dräktiga halvtokiga damer! Pigga och glada var vi i alla fall alla fyra när vi kom hem. På med fleecetäcke och utetäcke för att äta lunch i hagen!

Nu var det längesedan jag körde Etna men imon kväll tänkte jag att vi skulle "inviga" ridhuset med vagnen, vi har än så länge bara ridit där inne. Jag hoppas att jag ska hinna putsa av hela min sele ordetligt denna helgen också, Andreas ska hälsa på en kompis i Norrköping så då kan jag lägga mycket tid i stallet, tänkte att hon skulle få gå hela helgen nu så kan hon vila på  måndag så hinner jag med danspasset. Planering är A och O, jag kan väl villigt erkänna att utan min almenacka och utan planering skulle mitt liv rasa samman.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0