Genrep Hoppning

Igår gav vi oss ut på banan i ösregnet och hade lite genrep inför SM. Byggde upp 3 olika övningar med relaterade avstånd och jobbade mycket på att avsprångspunkterna skulle stämma, vilkat det gör alldeles utmärkt när jag inte lägger mig i för mycket. För när jag ska börja "ratta" och styra inne i övningarna blir de gärna så att stackars Isa får trampa om och ta ett extra. Hon tänker nog, hopplösa matte, jag har 100 gånger mer rutin än vad du har så låt mig sköta detta nu så går allt jätte bra.
Vi hoppade tillslut alla övningarna på 80cm (som är höjden vi ska hoppa på SM), jag har verkligen blivit löjlig och tycker det är förskräckligt högt! Men känslan va bra även på 80cm vilket var väldigt skönt att känna, en liten knut i min mage släppte nu med tanke på detta.
Nellie var också med på banan och red lite bomövningar med Daimond (samma familj som äger Dockan, Nellie är äldsta dottern som har en D-ponny) det gick jätte bra för henne också så vi var så nöjda med vårt tränings pass, trots att vi va blöta ända in på skinnet.

Här har de regnat nu i två dagar, vilket behövs, är otroligt torrt ute i markerna, men jag tycker det är kallt. Tur för mig att jag hade planerat in en vilodag för Isa idag så vi slapp ge oss ut i regnet. Istället har jag tvättat allt som ska med på SM idag och börjat packa så smått. Isa fick komma in vid tre tiden, vilket hon verkade väldigt glad över, kom i full galopp mot mig i hagen. Frågan är blev hon så lycklig över att se sin matte eller ville hon helt enkelt bara in och äta?
Ja hoppas på att hon blev glad att se mig men kanske va hon lite sugen på kraftfodret som låg inne i krubban också. Innan hon fick komma in i boxen blev de dock lite manklippning, hon måste ju vara fin nu inför nästa helg. När jag vill hon ska var fin brukar ja klippa 4-5 dagar innan tycker den är finast då, inte när den är direkt nyklippt. Tycker man får klippa lite strån här och där både en och två dagar efteråt, så nu hoppas vi att hon håller sig fin till SM, tycker faktiskt jag fick till den riktigt bra den här gången. Jag klipper gärna hennes man när den är lite blöt tycker resultatet blir bättre då, manen blir inte heller så spretig.

Nä nu ska jag gå och fortsätta med mitt album, ligger lite back med att sätta in kort, så där fyra år bakåt i tiden. Bestämde mig för att all kort skulle in i sommar, så nu får jag jobba på. Andreas kommer nog snart hem också, han har varit på fotbolls cup sen i torsdags (utbildning), för att få gå som huvud domare i division 4, han messade innan och sa att han hade klarat sig, så kul för honom.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Efwa

Härligt när du uppdaterar så ofta. Jag läser varje inlägg, men ibland kollar jag med mobilen och då jag tycker det är jobbigt att kommentera.



Härligt att ni visar Er på tävlingar av alla sorter och visar att fjordingen är att räkna med.

2010-07-25 @ 19:15:06
Postat av: Mikaela

Ja nu så har jag kommit igång rätt bra med bloggen tycker jag!

Vi försöker göra vårt bästa hela tiden, men fjärilarna börjar smyga sig på inför SM nu, men vi ska försöka jaga iväg dem och göra vårt bästa där oxå!!! Håll tummarna!!!

2010-07-25 @ 19:59:40
URL: http://teammr.blogg.se/
Postat av: Veronica

Lycka till på SM! Ni kommer klara hoppningen galant!!!

2010-07-25 @ 20:28:42
URL: http://sindarvelukas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0