Hoppning

 Isa & Jennifer i Tranås 90cm
 Isa & Jennifer i Tranås 1m

Här kommer två bilder på Jennifer och Isa när vi va och hoppade regionalt i Tranås i juni, tycker det är roligt att lägga dessa två bilder jämte varandra. Det är två olika klasser överst LB och bilden nedan LA, det ska skilja tio centimeter i dessa två klasser, visst ser det ut som det skiljer mer?
Isa har nog dragit ett tungt lass till att människor här runtomkring oss på tävlingsbanorna inte lägre tittar snett på fjordhästar. I början när vi åkte ut på tävlingar med henne hörde vi ofta skratt bakom ryggen och lite halv dumma kommentarer (särskilt när vi kom upp på regional nivå). Nu hör vi nästan inget sånt längre, om någon säger något så blir den människan oftast "tillrättavisad" av någon som känner till Isa, de kommentarerna brukar vara ganska värmande att höra!
Vart vill jag då komma med detta inlägg, jo att vi måste ut och visa fjordhästen mer om den ska bli accepterad som "rid"häst/ponny. Jag tror inte det vi gjort med Isa är unikt på något vis, det gäller bara att man har rätt kombination ryttare/häst och att man jobbar långsiktigt, ger hästen de rätta förutsättningarna att lyckas. Jag är otroligt glad och tacksam att jag har Jennifer som har tagit Isa till den här nivån, de trivs otroligt bra ihop och man ser att de är lyckliga på banan.
Tyvärr får jag ju inte Jennifer med mig till Bollerup (hon ska rida New Forest SM på Nadja) så i år får jag och Isa försöka lösa hoppningen själva! Vi får väl se hur det går, jag tycker ju att 80cm är rätt HÖGT. Jennifer hon bara skrattar och säger att det bara är att ta ett mantag och styra så löser Isa de själv.Vi ska göra vårt bästa, mer kan vi ju inte göra?
Men förutsättningarna är helt andra än om vi haft "hoppryttaren" med oss. Håll en tumme eller två för oss det kan behövas en rutinerad (Isa) och en "om"börjare (Jag) är det inte så man ska göra?

Kram 
Mikaela <3

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0