Varm vecka

Nu har de gått en vecka sedan vi kom hem från Berg, en väldigt VARM vecka! Jag brukar inte klaga på värmen, då jag älskar att sola och att vara ute när de är varmt, men detta är nästan för bra för min smak oxå. Så länge man inte ska göra något eller ligger i badet går de ju bra men när man ska jobba eller ta hand om Isa då är det för varmt.

Isa har tagit de lite lugnt denna veckan, haft lite sommarlov kan man säga. Hon har till och med fått sova ute om nätterna (vilket har medfört att vi fått en "lite" tjockare Isa att jobba med nu fram över) men jag tror att både hon och jag behöver sådana pauser ibland. Hon har vilat två dagar denna veckan, i övrigt har hon gått ut i skogen. Helgen har jag och Andreas tillbringat med hans familj i Helsingborg, det var väldigt skönt att bara umgås utan massa måsten och tider att passa, vi har hunnit med att cykla på Ven, äta god mat och bada i havet. Härlig helg så nu är jag taggad till tårna för att sätta igång med finliret inför SM om tre veckor.

Isa hade på inget sätt ledigt när jag va borta, hon fick kämpa på i värmen. I fredags tog hon och Emma en lång tur, i lördags va de Nellie som stod för motionen och idag, söndag har Elin och Isa varit ute på en lång och härlig solskenstur! Det är verkligen tur för mig att jag har alla snälla och hjälpsamma människor runt omkring mig som ställer upp i vått och torrt. Ni är guld värda hoppas ni känner de.

Dockan (New Foresten jag kör) har nu varit hos hingsten för andra gången, hon visar ingen brunst denna gången så vi hoppas nu hon är dräktig efter betäckningarna hon tog när hon va där första gången. Hon är betäckt med Wellhouse Willum som gick etta på grevagården i år, så nu häller vi tummar och tår för ett fint och välskapt föl nästa år.
Denna veckan kommer mycket tid tillbringas i stallet, jag ska ta hand om Dockan och Daimond medan Fam F är uppe i Särna, kul att jobba med dem också och inte bara Isa. Dockan och jag slipar på formen inför invigningen till New Forest SM (går här i vetlanda.) Vi ska köra där som ett av inslagen, ska bli väldigt kul, kommer nog bli den största publik jag har kört inför.

Nu ska jag duscha av mig resdammet för att sedan titta på VM final i fotboll i goda vänners lag.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0