Veterinärbesök

Så har vi då varit hos veterinären idag. Kan erkänna att jag va rejält nervös när vi skulle kolla Dockan, har haft en känsla i maggropen av att hon inte har varit dräktig. Jag vet inte varför den känslan funnits där, ingenting pekade ju på att hon inte skulle vara dräktig.
Veterinären sa dock redan när hon kände på henne att hon va dräktig eller hade varit i alla fall, så tog vi då ultraljudet och visst va där en liten fosterblåsa med ett pickande litet hjärta, tänk att man kan se hjärtat slå efter bara en månad, så nu återstår 10 månaders väntan på att ett litet nytt liv ska komma till världen. Nu får vi bara hålla tummar och tår att allting går bra!

Hon är betäckt med Wellhouse Willum som inporterades till Sverige förra hösten av Åstratorps- och Torpalyckans stuteri. Kika gärna in på www.astratorp.se för att se bilder av honom. Han gick årgångsetta i år med 42 poäng, ska bli riktigt spännande att se vad det blir av den krabaten. Jag hoppas så klart på en körponny. Dockan har ju varit på betäckning på Åstartorps stuteri, där har vi blivit väl omhändertagna med regelbunden information om hur läget har varit. Så jag får ge Jan & Barbro ute i Alseda en stor eloge som tar så väl hand om era stoägare, det är inte på alla ställen man känner sig så välkommen.

Isa fick tänderna slipade och raspade, fanns en del vassa områden och en hake på varje sida i underkäken. Det va skönt att det faktiskt va någonting, men att det ändå var så "lätt" att åtgärda, krävdes ju inga större insatser. Jag red Isa en tur innan vi åkte till veterinären, kom inte hemifrån i tid så det blev ingen lång tur det får bli imon istället. Det gäller att vara flexibel när det jämt är fullt upp.

Nu ska jag kila tillbaka till jobbet, jag va bara hemma på rast en snabbis, tänkte då att jag kunde uppdatera så alla ni där ute i cyberrymden vet hur de gick idag.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Grattis till din dräktiga märr. Det blir nog en fin krabat med Dockan och Willum. Min märr hamnade hos Jolly Roger istället. Tyvärr inte dräktig ännu. Hon stod med Streptokocker i livmodern. Är nu behandlad men har inte kommit i brunst igen.



Ann-Lena

2010-07-19 @ 22:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0