Dåligt underlag

I helgen har det inte hänt mycket hos mig, jag får väl skylla på det dåliga underlaget och det faktum att Etna inte har några snösulor!!! I fredags halkade vi oss dock ut på en tur men underlaget var inte optimalt särskilt inte som jag hade en häst som var otroligt pigg och taktade sig delvis genom vår runda. Imorgon (onsdag) kommer hovslagaren då blir det snösulor och broddar så vi kan jobba obehindrat oavsett väder, vind och underlag. Helgen fick alltså Etna spendera i hagen och jag tillbringade inte så jätte mycket tid i stallet överhuvudtaget, vilket kan va rätt skönt det också ibland.
I söndags hade vi stallmöte och nu kan vi äntligen börja andvända vårat fina ridhus! Dock får vi bara andvända det till "vanligt" markarbete, alltså ingen hoppning eller longering ännu, för mig går det självklart även bra att köra i det nu också.

Vi jobbade en stund i ridhuset igår faktiskt och underlaget kändes bra, damen var dock något spänd och koncentrerad på allt annat än mig så som de andra hästarne och människorna som befann sig i ridhuset.Imorgon beger vi oss iväg på träningen, får se om det blir skritt dit eller transport, beroende på underlaget, jag vågar inte ge mig ut och köra om det är alltför mycket snö. Idag hade jag tänkt mig en lugn skritt tur i skogen men som väderleken är så blir det nog tyvärr inte så, det är riktigt blaskigt och snöar ute så det blir nog för mycket klampar i skorna om vi ger oss ut i naturen så det får nog blir lite skritt i ridhuset i så fall eller eventuellt lite tömkörning.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0