Globen

Nu är jag hemma efter en helg i storstaden Stockholm och egentligen kan man bara sammanfatta den med ett ord och det är, skratt! För jag har verkligen haft en rolig helg med massa galna påhitt och en underbar samvaro med goda vänner.
I fredags körde jag och Kim från vetlanda på morgonen, vi tog de lugnt upp och det blev några planerade stopp, bland annat på en mack där det höll på att utbryta tumult för att Kim inte hade körkortet med sig in i butiken! Men vi tog oss upp till Stockholm och lyckades med navigeringstantens hjälp till och med hitta direkt till hotellet, som dessutom låg ungefär mitt på Östermalmstorg så där va vi landsorts bor mitt i city med Spy bar som granne. Hotellet var jätte mysigt och bra på alla sätt och vis, kvällen spenderades i Globen där va det massa show, kameler och hoppning. Blev även en tur i mässan men vi hittade inget vi fastnade för.

Lördagen spenderades i city med shopping inför den stundande julen sen blev de ännu mera Globen men nu hade vi bytt boende till vår vän som för tillfället är Stockholmsbo mycket praktiskt och mysigt! Den här kvällen blev oförglömlig på många vis den var fylld med skratt, duktiga hästar, en människa i grön tröja och en sportringen flaska. Egentligen hade vi planerat för en kväll ute på stan men istället begav vi oss hemåt igen för att vara pigga inför GP hoppningen på söndag.

Söndagen bjöd återigen på massa spännande hoppning och nu skulle de shoppas i annexet, vilket uteblev, efter ett varv där inne när vi alla tre höll på att få panik eftersom det var så grymt mycket folk och trångt! Så det blev mycket billigt och inget nytt till hästarna, bra i och för sig då de egentligen inte behöver något. Sen tillbringade vi över 6 timmar i bil för att ta oss hem, vägarna var inte roliga men vi hade fortfarande mycket att diskutera så det gick bra.

Nu är man hemma i snökaoset, fast jag klagar inte jag tycker det är underbart med snö. Jag ska snart bege mig till stallet dock har jag inte bestäm än om det blir en tur ut i skogen eller om jag ska trimma på våra "dressyr-läxor" i ridhuset, vi gör det ena idag och det andra imorgon. Etna fick vila i fredags och söndags med hon och Nellie var ute en sväng på fälten i snön i lördags. Hörde rykten om massa fina snöbilder så snart hoppas jag kunna visa dem för er här på bloggen.

Vi hade även två fjordrepresentanter i globen de skötte sig med den äran alla de förställningar jag såg. Min favorit var ju annars 4-spannskörningen det värsta är att man blir så tävlingssugen själv av att titta på sådant. Träffade även två "fjord-systrar" innan vi åkte hem i söndags alltid lika trevligt att prat lite häst. Nä nu ska jag hoppa ut i snön.

Kram

Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0