Full fart

Med orden full fart kan man väl sammanfatta både mig och Etna just nu, hon är full av energi och vill bara framåt, framåt hela tiden. I fredags blev de nästan lite väl bra när vi var ute med vagnen, hade en fröken som inte ville stå still och for runt som en liten toka.
Hon hävdade bestämt att hon glömt allt vad förhållningar och halvhalter vad, hon förstod helt enkelt ingenting. Detta straffade sig idag kan jag säga för då fick lilla fröken ha ett lite skarpare bett och då hade jag en lydig häst igen som plötsligt kom ihåg allt hon hade lärt sig. Så imorgon går vi tillbaka till tränsbettet igen, det blir lite farligt med vagnen om de är alltför okoncentrerade, då brukar jag byta till ett skapare bett någon eller några dagar så man får dem med sig igen. På Isa växlar jag rätt ofta bett, särskilt mellan fyra stycken, vanligt tredelat, rakt gummi, kimelvick stången och ett rullbett som de flesta hästarna blir väldigt mjuka och nöjda på (det var detta Etna fick prova) det är koppar rullar på så de kan aldrig bita sig fast för det rör på sig hela tiden.
Jag tycker bara det är positivt att hon är så pigg men som sagt det kan bli farligt om hon inte har fokus på mig! För mig är det mest full fart i min lilla hjärna, jag har så mycket tankar som far kors och tvärs just nu om allt och ingenting.
Jag har även kommit igång med min egen träning igen, vilket är välbehövligt. Idag har jag varit på ett danspass på Friskis & Svettis verkligen ett roligt sätt att träna på!

Igår hade Anette uppdaterat sin hemsida www.gronkulla.com och orden som stod om mig där går knappt beskriva ni får själva gå in och läsa, jag blev tårögd när jag läste det! Sådant gör att man orkar de där sista någon gång när det känns motigt att ta tag i saker och ting. Just nu är min högsts önskan ett eget stall, vad jag längtar till den dagen vi har vårat eget.

Kram
Mikaela <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0