Rapport från Elin på Bollerup

Efter tävlingen igår när jag fått resultat service av Elin bad jag henne göra ett blogginlägg om hennes och Isas framfart i skånelandet, håll tillgodo här kommer det!


Sitter på Bollerup och pluggar.. puuuuuuuuuh.. Jag har lovat att skriva om tävlingen igår, känns bra med ett avbrott i plugget (precis som om man inte kollar facebook var femte minut.. ;)) Isa kom till oss för ungefär en månad sedan nu och jag gillar henne bara mer och mer... Förra veckan var hon nere hos mig på Bollerup där hon verkade stormtrivas! All uppmärksamhet på henne. Ridningen under veckan gick jättebra och jag har ju blivit stormförtjust i hennes härliga galopp!

Jag har hoppat henne en del hemma och eftersom Liv skulle till Trelleborg till helgen på tävling fick Isa följa med. LD och LC, dvs 70 och 80cm kändes lagom eftersom jag aldrig tävlat henne förrut. Klockan halv åtta gick taxi Holmgren till Trelleborg med Liv och Isa i släpen. Jag somnade direkt och resan gick smärtfritt.

Väl framme tog det längre tid än vi beräknat, inte så många starter men seeeeeg banpersonal.. Först ut för dagen var ju iaf Isa i 70cm. På framridningen kändes hon lite små seg men det vände fort när vi kom in på framhoppningen där hon blev PIIIGG!!! Hon hoppade jättebra och det kändes jättefint! Väl inne på banan fortsatte hon att ligga på bra. Rundan började bra, det var ett bra flyt och bra rytm genom hela banan förrutom till hinder nr 4 där det gick lite för fort, jag balanserade upp henne dåligt, vi kom lite nära och det blev ett flackt språng och tyvärr så rev hon.. Resten av rundan flöt på bra utan några missar.

I nästa klass, 80cm kändes också bra. Fortsatt bra flyt och nu började det kännas som om jag hittat "knapparna" på henne. Snabbt gick det denna rundan också, tyvärr rev vi nästsista hindret i grunden. Lite för snabbt här också... Att man aldrig lär sig... Aja. Lite tråkigt att jag inte fick rida någon omhoppning på henne, hon är ju så grymt lättsvängd och snabb!

Sammanfattningsvis var Isa stjärnan för dagen, Liv har gått tillbaka till sina gamla vanor och jag känner ingen motivering till att tävla henne mer denna säsongen, iaf inte just nu. Som det ser ut nu är det Sol och Isa som kommer bli tävlingskompisar. 70cm känns väldigt lågt för henne så vi får se om vi kanske tar en högre klass nästa gång. Förhoppningsvis har Adrian någon tid för oss på lovet så vi kan träna.

När nästa tävling blir vet jag inte riktigt just nu men då hoppas jag på "stolpe in" istället för tvärtom som på denna tävling! :D

Snabb uppdatering mellan körkortsteori plugget/ Elin Holmgren



Bilden är på Jennifer och Isa, jag hoppas på att få lite bilder från fam
Holmgren framöver.

Återkommer ikväll med uppdatering gällande mig och Etna!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Sedär! Samarbete lönar sig. En häst hit och en dit, inspirationen höjs och alla inblandade lär sig nytt och stärker sina gamla kunskaper. grattis alla damer och ston.

2010-10-25 @ 17:02:37
URL: http://viggartorp.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag tror faktiskt vi hittat ett väldigt bra sätt för alla, de känns så i min mage iaf!!! Jag är så nöjd och glad hur den här situationen löste sig... Visst är det bättre att hjälpas åt!

2010-10-25 @ 18:11:26
URL: http://teammr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0