Uppskattning

Att man har folk som kommer med glada tillrop och tror på det man gör betyder otroligt mycket. I livet med och kring hästarna, att man får uppskattning även om det inte handlar om en vinst på tävlingsbanan utan även tillrop och budskap som gör det lättare att motivera sig i det dagliga arbetet med våra fyrbenta vänner. Ett exempel på detta är den väldigt fina texten Anette skrivit på sin hemsida om mig och jobbet med deras fina Etna (hoppas det var ok att jag stal en textbit, Anette?).

"En som jobbar men inte på hemmaplan är ju vår lilla Etna. Vi får massor av positiva meddelanden från Mikaela i Vetlanda om vår lilla pärla, och det värmer också hjärtat. Lilltjejen jobbar obehindrat i maratonvagnen nu och hade det inte varit för bebisen i magen som jag ju så gärna vill ha så skulle hon få fortsätta vara smålänning så länge intresse fanns. Jag hoppas kunna skramla ihop pengar på något sätt så jag kan få vara sponsor framöver, för duktigare och seriösare tjej än Mickan det kan jag inte tänka mig, för att få ut henne på tävlingsbanan!"

Blev nästan rörd till tårar när jag läste texten på deras hemsida.

Ett annat exempel är detta tillrop som "ramlade" in på min Facebook sida efter träningen i O-hamn med Dockan, det värmer i hjärtat och betyder så otroligt mycket:

"Måste säga att det var imponerande att se er i helgen från knas o stök till superfint. En mycket trevlig häst och duktig kusk!!!"

Även alla kommentarer här på bloggen är uppskattade!!!

I det verkliga livet finns också människor runt omkring mig som betyder otroligt mycket, utan Andreas som stöttar, taktikar, hjälper till både i hemmet och stallet skulle aldrig mitt liv fungera som det gör nu! Han är en klippa! På tävlingarna är han lugn och trygg och det är enorm trygghet för mig att ha honom med mig.Några andra som stöttar och hjälper till otroligt mycket är fam F som äger Dockan, jag är så otroligt stolt och glad över att jag får köra deras svarta lilla pärla, hon har tagit mig långt i min utveckling som kusk och ger mig otroligt mycket nytt kunnande och nytänkande.De hjälper även till med mycket i och kring stallet alltifrån laga transporter till att ta in hästar osv. Det är guld värt för mig att ha dem som man kan lita på i vått och torrt.Någon annan som betyder mycket är ju Emma som hjälper till att fixa i stallet när vi är borta och rider och ordnar med det man behöver hjälp med.

Utan alla människor runt omkring mig som kommer med glada tillrop, på bloggen eller i de verkliga livet, ni som ger en hjälpande hand och ni som tror på mig, utan er hade jag aldrig varit där jag är idag.

Tusen tack, ni är så betydelsefulla, glöm inte det!

Kram

Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Anette Holmgren

Uppskattning skall du alltid ta till dig, tyvärr är vi alldeles för dåliga för att uppskatta de människor som finns runt om i vardagen! Det är så lätt att ge folk en klumpig gliring (jag är expert på det) som tas på fel sätt, men ett positivt ord kan rädda hela dagen!

Isa är ohalt igen, skon är påslagen och nästa vecka blir det fotvård.

Jodå, det blir Gåsarace på söndag, premiärtävling i maratonvagn för Sol, herregud så nervös jag är!!



2010-11-04 @ 10:13:46
URL: http://www.gronkulla.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0