Energi

Jag känner att jag är full av energi, de senaste dagarna har jag städat alla skåp i köket, förrådet här hemma och idag tog jag tag i skafferiet.
I lördags hjälptes jag och Andreas åt att städa hela lägenheten, byta gardiner, plantera om blommor osv, så nu är det höstfint hemma hos oss. Funderar på att åka till affären och köpa ingridienser till att baka något när jag skrivit klart detta inlägg. Jag trivs verkligen här hemma nu, idag fick vi en ny spis också, den andra va det något fel på ugnen i, den brände allt efter ungefär tio minuter och så dålig är jag faktiskt inte på att laga mat så de va inte min okunnighet utan det var fel på ugnen, jag lovar!

Isa är som vanligt nu igen, jätte skönt, bara lite skorpor kvar efter hennes "knölar". I lördags gav jag mig ut på en lång tur med vagnen, vi va ute i nästan två timmar i strålande höstsol, då är det underbart att vara hästägare. Trots att jag innan jag masade mig iväg till stallet inte alls va upplagd (på grund av min envisa förkylning) för att ta ut Isa så blev de en underbar tur när vi väl kom ut. Vi jobbade mycket med igångsättningar, avbrott och samling. Jag tycker att det är mycket lättare att jobba med sånt när vi är ute på vägarna där hon har en helt annan framåtbjudning än på banan, säskilt samlingarna, på banan "lägger hon nästan av" man får lättare rätt takt i henne ute på vägarna där hon vill jobba mer framåt. Jag kör överhuvudtaget mycket "dressyr" ute i skogen, lägger volter i korsningar och runt träd, jag får en häst som tycker jobbet är intressant och är väldigt vaken på mina hjälper.
Igår va vi ute på en skogstur med Dockan och Isa, jag körde Dockan och Fanny red Isa, detta var mycket nyttigt för Dockan då hon ibland kan vara lite uppe i det blå och inte fokusera på mig. Nu fick jag verkligen henne att jobba trots att vi hade sällskap. På onsdag blir det ett dressyrpass för Dockan på banan sen sticker vi till O-hamn och tränar hela helgen. Ska bli så kul!


Idag var det en Agria kontrollant ute och tittade på Isa eftersom jag höjde hennes försäkring, hon hittade inga fel på min lilla pärla, vilket jag inte heller förväntade mig. Men fick en trevlig pratstund om körning vilket man inte får alla dagar. Innan dess hade jag och Isa först varit ute en sväng i skogen för att sedan trimma en stund på banan, hon börjar lyssna riktigt fint nu igen och jobbar i en mycket bättre form, där hon inte går och "spänner" sig så mycket.
Imon kommer Jennifer och ska hoppa, får väl höra vad hon tycker också. De ska ju iväg till Braås och tävla på söndag, Isa går två Lätt B (90cm) tyvärr får jag ju inte följa med. Men jag vet ju att hon är i goda händer, dessutom har ju Isa gått super på de andra två tävlingarna jag har missat i hennes och Jennifers karriär.

Nu till lite frågor! Hade varit kul att höra vad ni som läser bloggen vill läsa om? Har ni några frågor och funderingar kring mig och mina hästar. Vilka är ni som läser min blogg? Bara jag som är lite nyfiken, vore kul om ni tog er tid och skrev en kommentar om detta.

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Tina

Jag läser, på uppmaning av dig! Skriv om vad du vill! & dela gärna med dig av din energi...



Kram Tina

2010-09-06 @ 18:36:04
Postat av: Veronica

JAg läser för att det är en väldigt bra blogg om en fin fjording! JAg tycker det är fantastiskt kul att höra om Isas framgångar speciellt på hoppbanan, det är så kul att visa allt folk att fjordingar kan dom med!!!

2010-09-06 @ 21:14:08
URL: http://sindarvelukas.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag var medryttare en period på Isa för några år sedan, men min hund kom ivägen för Isa en dag så jag tackade för mig lite hastigt.

Men nu kikar jag in här ibland, vi köpte gård och som sällskap till min gamla ponny köpte jag en ung nordsvensk som jag har börjat köra in. Kul med lite inspiration när körning är helt nytt för mig.

Såpass nytt att jag egentligen skulle behöva hjälp. Det är inte så att du eller någon annan körkunnig du känner skulle vilja ge lite privatlektioner/inkörningshjälp?

Kusksällskapets inkörningskurser ligger ju allt på vintern, och här ger man sig inte gärna ut med transport på vintern.



Kul att det går så bra för er!

2010-09-07 @ 18:36:26
URL: http://www.solhem.biz/
Postat av: jagjosse

tack snällla :)

2010-09-14 @ 13:17:27
URL: http://jagjosse.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Kul att höra att ni tycker om min blogg!



Emelie: Var har ni gården då!?!? Om det inte är alltför långt så kan jag komma ut och hjälpa er, du får höra av dig i så fall.

2010-09-15 @ 14:06:53
Postat av: Emelie

Hejsan!

Vad snällt av dig, jag betalar naturligtvis resa plus vad du vill ha för hjälpen.

Gården ligger i slättåkra, utanför alseda, så det är 1,5 mil från stan. Fri tillgång till fint ridhus hos grannen.

Kusen är van vid sele och går nästan styra i tömkörningen numera. Gick lite med draglinor i vintras. Snäll som få, men jag känner mig osäker då jag aldrig gjort det här innan.

Nåt som kan vara intressant?



2010-09-24 @ 17:21:41
URL: http://www.solhem.biz
Postat av: Mikaela

Emelie, maila mig så kan vi diskutera vidare [email protected]

2010-09-29 @ 20:51:11
URL: http://teammr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0