Isa ohalt

Idag fick Isa gå ut igen, det var en väldigt lycklig häst som jag släppte i hagen hon pep, bockade och sparkade men efter en liten uppvisning lugnade hon sig och insåg att hennes nya hage var full med gott gräs, så matlusten tog snabbt överhand. Hon gick ute med bandage och silvertejp, imon blir de utan, jag och Andreas var just i stallet och då tog vi ut henne på gruset och travade på asfalten, ohalt på båda underlagen! Isa var bara full med bus och energi, så nu blir det sista natten i Småland på ett tag.
Känslorna är kluvna, på ett sätt blir det skönt med en ny häst men också ovisst, jag och Isa känner varandra så väl och vi har tillbringat över fem år tillsammans, klart att det kommer va sorgligt att säga hej då imon. Jag tror ändå att detta är det bästa det är ju bara en period sen ses vi ju igen och då får väl ödet avgöra lite vad som händer, en sak är i alla fall säker och det är att hon inte är till salu, det älskar jag henne för mycket för. Vi ska ju bli gammla ihop, jag och Isa!

På förmiddagen var jag inne och tittade på unghigstarna som visades i Vetlanda, jag fick ingen direkt personlig favorit, som vanligt är det alltid kul att träffa alla gamla och nya bekantskaper som vi knyter kring vår underbara gula häst!

Igår fick Dockan gå ett riktigt långpass i skogen, vi passade även på att trava och galloppera lite naturliga vattenhinder som hade bildats av allt regn den senaste tiden. Jätte kul tyckte Dockan, My (Dockans ägare) tyckte väl det var mindre kul för hon blev väldigt blöt. Skönt i alla fall att se att hon bjöd ärligt mot vattnet och litade helt på mig även att hon inte gått där innan och det var väldigt längesedan vi gallopperade genom något vatten.

Nä, nu ska jag gå och duka! Vi ska äta kräftor ikväll, gott och mysigt, med bra sällskap kan det bli bättre?

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0