28 april

Idag tog jag och Linda en tur i skogen runt sandåkra, alltid när vi ger oss iväg på turer så möter vi massa konstiga saker eller händer de ngt idag va de grävmaskiner och lasbilar. Isa tar ju det hela med ro medan bruna Isa tycker att en del saker är lite farligare än andra...
Men vi hade en väldigt trevlig tur!
I solskenet på morgonkvisten, blev en hel del trav uppför och där ville inte min kära pålle ge efter riktigt hon va super fin i skritt och galopp men va väldigt stark i traven. Dock travade vi sedan igen när marken var plan och när jag suttit ner i traven och verkligen fångat upp henne med halvhalter så mjuknade hon och jobbade rikitigt fint, skönt att hon mjuknade och känslan blev bra innan vi kom hem igen. Ska nog snart ringa och boka en dressyrlektion, vi får ju ge oss ut och åka om ett tag! Har även små funderingar på att åka på JLFF:s uttagning i dressyr och rida allround klassen, men vi får se, vågar inte ropa hej ännu...

Igår jobbade jag heldag och Josefin och Isa var ute och skrittade en timme.

Tisdags kvällen tillbringade vi på banan (nu mera i dammet) jag red ut 20 min till att börja med i skritt och trav sedan blev det jobb på banan i 40 min, Isa blev rejält trött och svett. Vi jobbade mycket med ställning, tvärning, avsaktningar och igångsättningar. Hon var mycket mjuk och följsam och jobbade fint trots värmen som var.
Jag blev kvar i stallet ganska länge där på kvällen och när Dockan och Daimond fick komma in kände jag på Dockans juver och nu börjar hon fylla i lite smått, är så spänd på att se vad det är som gömmer sig där inne. Det viktigaste är så klart att det går bra och att det är välskapt men så klart drömmer man!

På tal om drömmar så finns det en häst och en gård jag skulle vilja ha... Varför är man inte miljonär!?! Jag har alltid älskat gården och hästen är fantstisk, kanske skulle gå ner till affären och köpa en triss lott och be en bön!?!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Petra

Hej! Tack för besöket i bloggen :)

Det är verkligen en trevlig blogg du har!

Läste något inslag där du skrev att Isa kan bli väldigt stark i traven..Så har jag det också med Calvados, men jag tänkte höra om du använder dig av något annat bett när du rider ut? Jag funderar på att ha ett utgångsbett och ett ridbanebett just för att jag kan behöva fånga upp honom snabbare när vi är ute och rider..Har du något tips på något som du vet är bra?

Tack för trevlig läsning//Petra

2011-04-30 @ 07:18:30
URL: http://skrutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0