Halm

Igår var vi hos min morbror och hämtade halm inför den stundande fölningen, är ju drygt en månad kvar men jag känner att jag vill vänja henne vid halmen succesivt(hon står ju på spån nu men jag vill att hon står på halm när hon fölar).
Börjar bli lite pirrigt, vad det ska bli för kön? Hur den kommer se ut osv. Det viktigaste av allt är ju självklart att allting går bra men om jag får drömma vill jag ha ett kolsvart stoföl med fyra vita strumpor och vit stjärn... Låter fint va!?!
Är det någon som är bra på att knåpa ihop namnförslag så mottages det tacksamt, pappa heter Wellhouse Willum och mamma Strätes Dockan. Om det blir ett sto vill jag nog att det ska vara något namn som innehåller docka på något vis tex på engelska, hingst har jag egentligen inga särskilda krav vore ju kul om man fick in "Well" på något sätt.

Annars har "hästeriet" gått lite på halvfart på grund av magåkomman, i tisdags körde jag och Josefin en sväng innehållande ganska mycket trav på asfalt. Jag får ju passa mig var jag kör så ingen behöver ringa veterinärer osv igen, men så vitt jag vet så smittar det inte bilar och det var de ända vi mötte i tisdags.
Igår va jag och Isa ute och "joggade" lite i skogen, kan säga att Isa var uppe i de blå och med tanke på hur lite mat jag fått i mig det senaste var jag inte alls med på hennes noter. På det viset känner man verkligen att det tar på krafterna...
Idag var jag bara i stallet och mockade Dockan och Isas boxar, resten ordnar Josefin, jag skulle jobbat idag men kände mig fortfarande för ork- och kraftlös. Hoppas att Isa håller sig på mattan och får rasta av sig lite mer ordentligt ikväll, de skulle rida runt sandåkra så då kanske hon kan få lite utlopp för sin energi.
Så får vi se vad vi orkar hitta på imorgon(Isa orkar säkert en hel massa men matte!?!), vi skulle behöva ägna oss åt dressyr men finns inte kraften där blir de bara fel då tar vi en tur i skogen.

Wellhouse Willum, bilden är lånad från www.astartorp.se

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: namnförslag

Welliso

Very Well

Wiradoll

Lumdoll

2011-04-15 @ 15:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0