Påsk

Nu är vårens stora högtid påsken här, för min del blir det inte så mycket umgänge med släkt och vänner då jag jobbar 13 timmar idag och återigen samma pass imorgon, men den dagen man får lönen finns där ett extra tillskott och det är alltid välkommet!
Igår var jag i ridhuset och hjälpte till på en dressyrtävling för stora hästar, jag räknade lite protokoll och fick lära mig sytemet i datorn osv. Sedan var jag speaker i en klass, tycker faktiskt det var väldigt kul även om jag var otroligt nervös när jag skulle börja prata men sen flöt det på rätt bra!
Isa fick vila igår efter tre dagar med körning, i torsdags tog vi en lugn tur runt Bäckseda. Jenny och Molly var med mig och åkte, tror dock inte Molly var så jätte imponerad. Hon tyckte det var roligare att titta på flugor och plocka stenar ;0) men jag tycker det var mysigt att få umgås med dem en stund.

Nu i helgen tar Josefin hand om Isa, det blir nog en lång uteritt och klättring för deras del. På måndag kommer hovslagaren så då blir det nya skor för damen och sen ska vi nog ta en riktigt mysig skritt tur det var längesedan, inga krav utan bara ut och skritta långt och länge.

Har en glad nyhet så här i påsktider också, igår flyttade den hästen som fortfarande hade symtom från kvarkan ut, på bete och det betyder att han och hans kompis är isolerade och vi andra kan börja räkna ner dessa 20 dagar... Så nu gäller det att hålla tummar och tår så att de blir blåa för att det inte blir några mer hästar som insjuknar utan att vi blir "frisläppta"...
Hoppas, hoppas, hoppas då kan vi snart börja titta på lite tävlingar!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0