Underbar dag

Idag har det varit en sån där fantastiskt underbar dag när allting känns bra och stämmer... Fast jag får erkänna att jag är lite "rädd" för sådana dagar! Tycker alltid man får bakslag när man är glad och nöjd över allting... Får hoppas att det inte händer nu, jag njuter iaf av vad denna dag har givit mig!

Åkte ut till stallet direkt på morgonen, så Isa stod i sin box och väntade på mig! Isa fick en hötuss och jag tog mig an kaos tillståndet som min "täckes- och tvätthög" på mitt tävlingsskåp har befunnit sig i. Plockade iordning alla täcken vek ihop och avgjorde vad som behövdes tvättas eller inte?!?
Blev en rejäl hög som ska upp på skullen bland de andra täckena i min stora låda, en del fick dock stanna kvar på tävlingsskåpet det ska jag köra till "Djurens värld" där de tvättar och torkar allting åt mig.
Blev även en ikea kasse med handdukar, skydd lindor osv som fick följa med hem bli rena istället! Nu går maskinen för fullt med hästjackor istället, flitig dag med andra ord.
Tog även tag i "cykelkorgen" som hänger på Isas box där har också varit en salig röra men nu är det ordning och reda bland alla flaskor och sprayer. Så skönt när man får ordning bland alla saker!!!Ska fortsätta med lite andra projekt imon...

Sedan tog Isa och jag ett dressyrpass med vagnen i ridhuset. Isa var till en början väldigt sprallig och busig hon lyssnade mest efter Dockan som stod ute i hagen och gnäggade efter henne. Då hade jag en häst som var otroligt stark och bara ville lägga sig inåt i kurvorna istället för att jobba med mig och faktiskt bära sig själv.
Jag jobbade mycket med volter, åttvolter och serpentiner för att få loss henne i nacken och även jobba med pisken på hennes innersida (har pisken vilande på innersidan precis som innerskänkeln vid ridning) för att få henne att inte luta sig inåt utan jobba och ställa i nacke och hals, efter en halvtimme ungefär lossnade allt!!!

Jag bara log, hade ingenting i handen en häst som lyssnade perfekt och behöll formen i alla lägen, ärligt talat vet jag inte när Isa var så här fin senast!
Jag önskar att jag hade haft någon som filmade eller tog kort känslan var TOTAL det är detta man letar efter varje dag, det är de som får en att fortsätta kämpa och jobba!
Hade jag inte haft öron hade nog leendet gått runt. När hon slappnade av och jobbade så fint körde jag även lite vägar med enhandfattningen och även detta gick jättebra, super stolt och glad fick Isa skritta ute en stund.
Det som är så härligt just nu är att även att hon jobbat ca 50min i ridhuset och vi skrittar bortåt så gör hon det med glädje och spetsade öron. Min älskade lilla häst...
Jag tror och hoppas att vi nu har hittat ett system där vi kan hålla henne glad, pigg och fräsch...

Nu ska jag lägga mig i soffan med ett nytt nummer av Equipage!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: josefina

Hur mkt tar dom för att tvätta täcken ? =)

Det skulle ju behövas hos mig också =)

2011-04-07 @ 12:04:11
URL: http://jnordlund.blogg.se/
Postat av: Efwa

Åhhhh, vad härligt att ha en sån här bra och fin dag. Njut när de kommer istället för att tänka på att det kommer bli värre. Kanske kan man då mentalt påverka så det blir fler så här bra dagar.



Hejja!!

2011-04-11 @ 11:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0