Dag 18 - Jag gillar

Ordning och reda jag vill ha rent och snyggt omkring mig... Grimmor som ligger slängda lite överallt får jag röda prickar av ;0) likaså osopat golv ger hemska utslag! Jag tycker man ska ha ordning i och omkring stallet dels är det mycket snyggare sen är oordning en stor fara för hästarna för slarvar man med det ena så slarvar man ofta också med de andra... Tex slängda grimmor kan bli livsfarligt om en häst får i ett ben i den och får panik...

Glada hästar jag vill att hästarna ska visa glädje och vara glada över det de gör, inte så att det de blir farliga eller dumma. Men finns det något härligare än en häst som ruskar på huvudet, frustar och bockar för att den är lycklig. Det är svår slaget!
Har man positiva hästar så tror jag också att man får bättre resultat, för då vill hästen jobba med dig!

Sen finns massa annat jag gillar... Körning, hoppning (om jag får stå på marken), dressyr, föl, mina älskade hästar, alla snälla människor som hjälper mig på något sätt... Och så klart att VINNA!!! ;0)

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0